H&M zamierza zainwestować w Indiach 7,2 mld rupii (70,2 mln funtów) i otworzyć w najbliższych latach sieć 50 sklepów na terenie całego kraju .
Indie, które niedawno otworzyły swój rynek handlu detalicznego dla zagranicznych podmiotów, liczą, że wraz z H&M pojawia się inne sieci i ożywią lokalny rynek, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego.
Szwedzki koncern jest już obecny na innych azjatyckich rynkach, gdzie zanotował wzrost zysków o 22 proc w zeszłym roku. Sprzedaż H&M wzrosła szczególnie w Japonii i Chinach. Indie to trzecia azjatycka gospodarka i szwedzki koncern liczy, iż na tym rynku sprzeda jeszcze więcej swoich produktów.
Indie z 1,2 mld populacją są dla wielu światowych koncernów ważnym rynkiem zbytu. W listopadzie brytyjski gigant odzieżowy Marks and Spencer otworzył kolejny sklep w tym kraju - największy, jak na razie - w Bombaju.