Do redukcji załogi o 7,5 proc u producenta samochodów Lada dochodzi, bo pogarszają się jego wyniki, a perspektywy rosyjskiego rynku w tym roku są złe. „AwtoWAZ opracował pilne działania, aby poprawić swą sytuację. Zasadniczym celem jest trwały zysk nie zważając na bieżącą sytuację na rosyjskim rynku" — oświadczył prezes firmy, Szwed Bo Andersson.

Sprzedaż samochodów w Rosji zmalała w 2013 r. o 5 proc. według branżowej organizacji ABE, która przewiduje kolejny zły rok z powodu słabnącej gospodarki.

Przed przejściem do AwtoWAZ w tym roku Andersson uzdrowił producenta autobusów i ciężarówek GAZ, gdzie zwiększył zyski po zmniejszeniu kosztów. Wcześniej zajmował wysokie stanowisko w General Motors.

AwtoWAZ, który w październiku podał pierwszy raz o półrocznej stracie, ma w tym roku przejść pod kontrolę Renaulta-Nissana. Nowi szefowie planują zwiększenie udziału rynkowego. W 2013 r. na firmę z Togliatti przypadało 16,4 proc. rynku.