Przez ostatnie 12 miesięcy sprzedano miliard i 4 miliony smartfonów. To wzrost o 38,4 proc. w stosunku do 2012 roku.

Najlepiej radził sobie Samsung, który sprzedał 313,9 mln sztuk (31,3 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Apple - 153,4 mln (15,3 proc.); na trzecim chiński Huawei - 48,8 mln (4,9 proc.). Czwarte miejsce przypadło LG - 47,7 mln (4,8 proc.), a piąte chińskiemu Lenovo 45,5 mln (4,5 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie niecałe 400 mln smartfonów. Najlepszy pod względem sprzedaży okazał się czwarty kwartał zeszłego roku, gdy na rynek trafiło niemal 290 mln smartfonów (39,3 proc. rynku).

Zdaniem IDC na wzrost sprzedaży miał wpływ rosnący popyt na tanie smartfony oraz tzw. phablety - smartfony z dużymi przekątnymi ekranu. Duży wpływ na wyniki miała rosnąca sprzedaż tanich smartfonów na rynkach chińskim oraz indyjskim. W regionie Azji i Pacyfiku sprzedano w 2013 roku 528,2 mln smartfonów, w Europie 182,1 mln, Ameryce Północnej 151 mln, Ameryce Łacińskiej 91,1 mln a w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki 57.6 mln.