Woda dołączy do Frugo

W 2015 roku FoodCare zadebiutuje na rynku wód mineralnych. W planach ma także znaczny rozwój eksportu.

Publikacja: 11.03.2014 05:14

Woda FoodCare produkowana będzie pod marką Fitella, pod którą już teraz firma oferuje popularne u nas płatki zbożowe. Z logo Fitella mają pojawić się wkrótce także jogurty. FoodCare zdradza, że trwają już rozmowy z firmami mleczarskimi, którym gotowy jest udzielić licencji na korzystanie ze swojej marki.

To niejedyne nowe produkty, które ma w planach firma należąca do Wiesława Włodarskiego. W najbliższym czasie na rynku zadebiutują napoje dla dzieci, a także lizaki Frugo. FoodCare reaktywował markę tego popularnego w latach 90. XX wieku napoju w 2011 r. Od tamtej pory jego sprzedaż przekroczyła 300 mln butelek. W 2013 r. Frugo wygenerowało samodzielnie 101 mln przychodów i jest najpopularniejszym napojem oferowanym w Polsce w butelkach.

Rekordowy dla Frugo był szczególnie 2012 r. Dzięki jego dużej sprzedaży, wywołanej efektem nowości, przychody FoodCare wyniosły wówczas 652,5 mln zł. W ubiegłym roku były na poziomie 540 mln zł.

W FoodCare zdają sobie sprawę, że nie są już w stanie rosnąć dwucyfrowo w kraju. Dlatego nastawiają się na mocniejszy rozwój za granicą. Spółka spodziewa się, że jej przychody z eksportu zwiększą się w tym roku o co najmniej 15 proc.

– Szczególnego nasilenia naszych działań należy się spodziewać na rynku amerykańskim, gdzie zintensyfikujemy sprzedaż Black (napój energetyczny – red.), tak aby w perspektywie dwóch lat móc się już pochwalić znaczącymi udziałami w rynku – komentuje Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Na razie do Stanów Zjednoczonych FoodCare sprzedaje miesięcznie dwa kontenery produktów o wartości 250 tys. zł. Są tam dostępne w sklepach z polską żywnością.

Firma podpisała już jednak umowę z dystrybutorem w Stanach Zjednoczonych i niebawem na tamtejszym rynku jej napój energetyczny będzie dostępny pod nazwą Black Gold. Od maja 2014 r. marka wejdzie do co najmniej jednej sieci handlowej, a reklamujący ją bokser Mike Tyson będzie uczestniczył w jej promocji.

Na koniec 2016 r. przychody ze sprzedaży Black Gold w Stanach Zjednoczonych mają wynieść 30 mln dol.

Dziś flagowe marki FoodCare trafiają do 52 krajów, w tym m.in. do Rosji, Turcji i Chin.

—Beata Drewnowska

Woda FoodCare produkowana będzie pod marką Fitella, pod którą już teraz firma oferuje popularne u nas płatki zbożowe. Z logo Fitella mają pojawić się wkrótce także jogurty. FoodCare zdradza, że trwają już rozmowy z firmami mleczarskimi, którym gotowy jest udzielić licencji na korzystanie ze swojej marki.

To niejedyne nowe produkty, które ma w planach firma należąca do Wiesława Włodarskiego. W najbliższym czasie na rynku zadebiutują napoje dla dzieci, a także lizaki Frugo. FoodCare reaktywował markę tego popularnego w latach 90. XX wieku napoju w 2011 r. Od tamtej pory jego sprzedaż przekroczyła 300 mln butelek. W 2013 r. Frugo wygenerowało samodzielnie 101 mln przychodów i jest najpopularniejszym napojem oferowanym w Polsce w butelkach.

Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem