Woda FoodCare produkowana będzie pod marką Fitella, pod którą już teraz firma oferuje popularne u nas płatki zbożowe. Z logo Fitella mają pojawić się wkrótce także jogurty. FoodCare zdradza, że trwają już rozmowy z firmami mleczarskimi, którym gotowy jest udzielić licencji na korzystanie ze swojej marki.
To niejedyne nowe produkty, które ma w planach firma należąca do Wiesława Włodarskiego. W najbliższym czasie na rynku zadebiutują napoje dla dzieci, a także lizaki Frugo. FoodCare reaktywował markę tego popularnego w latach 90. XX wieku napoju w 2011 r. Od tamtej pory jego sprzedaż przekroczyła 300 mln butelek. W 2013 r. Frugo wygenerowało samodzielnie 101 mln przychodów i jest najpopularniejszym napojem oferowanym w Polsce w butelkach.
Rekordowy dla Frugo był szczególnie 2012 r. Dzięki jego dużej sprzedaży, wywołanej efektem nowości, przychody FoodCare wyniosły wówczas 652,5 mln zł. W ubiegłym roku były na poziomie 540 mln zł.
W FoodCare zdają sobie sprawę, że nie są już w stanie rosnąć dwucyfrowo w kraju. Dlatego nastawiają się na mocniejszy rozwój za granicą. Spółka spodziewa się, że jej przychody z eksportu zwiększą się w tym roku o co najmniej 15 proc.
– Szczególnego nasilenia naszych działań należy się spodziewać na rynku amerykańskim, gdzie zintensyfikujemy sprzedaż Black (napój energetyczny – red.), tak aby w perspektywie dwóch lat móc się już pochwalić znaczącymi udziałami w rynku – komentuje Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.