O tym, że Bruksela da zielone światło kolejnym kampaniom promocyjnym z Polski napisaliśmy na początku kwietnia. Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka będą mogły poinformować o zaletach mleka i produktów mleczarskich w Chinach i Rosji. Wartość ich programu przekroczy 2 mln euro (według aktualnego kursu to ok. 8,4 mln zł).
Natomiast ponad 5 mln euro (niemal 21 mln zł) kosztować będzie promocja jabłek w Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Program ten przygotowały Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa" oraz Związek Sadowników RP.
Wczoraj oficjalnie potwierdziła to Komisja Europejska. W sumie w ostatniej turze zatwierdziła 20 programów służących propagowaniu produktów rolnych w Unii Europejskiej i poza jej obszarem. Trafiło do niej 30 projektów kampanii.
Całkowity budżet uznanych programów wynosi 46,5 mln euro. UE wyłoży połowę tej kwoty. W 30 proc. programy będą sfinansowane z budżetów krajowych. Producenci będą musieli dołożyć 20 proc.
Wybrane programy obejmują szeroką paletę kategorii produktów, poczynając od produktów wysokiej jakości (opatrzonych znakami CHNP, CHOG i GTS), poprzez produkty organiczne, świeże owoce i warzywa, aż po wina, mleko i jego przetwory, kwiaty, przetwory owocowe i warzywne, przetworzone produkty zbożowe i ryżowe, kwestie etykietowania jaj oraz połączenia różnych kategorii produktów – podała Komisja Europejska we wtorek. Programy obejmują Amerykę Północną, Rosję, Chiny, Środkowy Wschód, Azję Południowo-Wschodnią, Indie, Amerykę Łacińską, Norwegię, Azerbejdżan, Białoruś i Turcję.