Reklama

Bruksela zaakceptowała 20 programów promujących żywność

Potwierdziły się informacje „Rz”: Komisja Europejska zatwierdziła dwa programy promocyjne z Polski. W sumie dofinansuje 20 kampanii zgłoszonych przez kraje członkowskie.

Publikacja: 29.04.2014 16:54

Ponad 5 mln euro kosztować będzie promocja polskich jabłek w Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabski

Ponad 5 mln euro kosztować będzie promocja polskich jabłek w Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

O tym, że Bruksela da zielone światło kolejnym kampaniom promocyjnym  z Polski napisaliśmy na początku kwietnia. Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka będą mogły poinformować o zaletach mleka i produktów mleczarskich w Chinach i Rosji. Wartość ich programu przekroczy 2 mln euro (według aktualnego kursu to ok. 8,4 mln zł).

Natomiast ponad 5 mln euro (niemal 21 mln zł) kosztować będzie promocja jabłek w Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Program ten przygotowały Stowarzyszenia Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa" oraz Związek Sadowników RP.

Wczoraj oficjalnie potwierdziła to Komisja Europejska. W sumie w ostatniej turze zatwierdziła 20 programów służących propagowaniu produktów rolnych w Unii Europejskiej i poza jej obszarem.  Trafiło do niej 30 projektów kampanii.

Całkowity budżet uznanych programów wynosi 46,5 mln euro. UE wyłoży połowę tej kwoty. W 30 proc. programy będą sfinansowane z budżetów krajowych. Producenci będą musieli dołożyć 20 proc.

Wybrane programy obejmują szeroką paletę kategorii produktów, poczynając od produktów wysokiej jakości (opatrzonych znakami CHNP, CHOG i GTS), poprzez produkty organiczne, świeże owoce i warzywa, aż po wina, mleko i jego przetwory, kwiaty, przetwory owocowe i warzywne, przetworzone produkty zbożowe i ryżowe, kwestie etykietowania jaj oraz połączenia różnych kategorii produktów – podała Komisja Europejska we wtorek. Programy obejmują Amerykę Północną, Rosję, Chiny, Środkowy Wschód, Azję Południowo-Wschodnią, Indie, Amerykę Łacińską, Norwegię, Azerbejdżan, Białoruś i Turcję.

Reklama
Reklama

Całkowity roczny budżet na działania tego typu sięga obecnie 60 mln euro. Zgodnie z niedawno osiągniętym porozumieniem politycznym w sprawie nowych zasad promocji nakłady te mają wzrosnąć do 200 mln EUR do 2020 r. Nowe reguły wejdą wszakże w życie w roku 2016.

Nie licząc dwóch ostatnich programów, Bruksela dała pieniądze na 23 polskie kampanie. Są warte w sumie 70,5 mln euro, czyli prawie 295 mln zł.

Ostatni termin złożenia wniosków do Agencji Rynku Rolnego minął 15 kwietnia 2014 r.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama