Wielka wpadka Adidasa. Niechcący wstawił rasistowskie i antysemickie tweety

Adidas zaliczył właśnie jedną z największych wpadek wizerunkowych w swojej historii. Nieumyślnie wysłał obraźliwe rasistowskie i antysemickie treści do milionów swoich klientów.

Aktualizacja: 03.07.2019 10:44 Publikacja: 03.07.2019 10:35

Wielka wpadka Adidasa. Niechcący wstawił rasistowskie i antysemickie tweety

Foto: Bloomberg

ala

Fala krytyki spłynęła na niemieckiego producenta obuwia po jego niefortunnej kampanii marketingowej na mediach społecznościowych, która rozpoczęła się w poniedziałek i ma promować nowe koszulki piłkarskie Arsenalu Londyn.

Adidas chciał jak najbardziej spersonalizować produkt, by pokazać, że każdy może być piłkarzem. Wpadł więc na pomysł, że jego tweet będzie generował koszulki z nazwami użytkowników Twittera, którzy polubili post. Firma nie przewidziała jednak tego, że wiele osób postanowi wykorzystać okazję do nadużyć i rozpowszechnić obraźliwe treści. Po polubieniu tweeta opublikowanego przez Adidasa, niektórzy celowo zmienili nazwy swoich kont na nieprzyzwoite i często obraźliwe hasła. 

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca