W 2014 r. Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zarejestrował na rzecz spółki Adidas następujący unijny znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy. W zgłoszeniu do rejestracji spółka Adidas określiła, że znak towarowy składa się z trzech równoległych pasków w jednakowej odległości od siebie, o tej samej szerokości, nałożonych na produkt i skierowanych w dowolnym kierunku: pionowo, poziomo lub ukośnie.
W 2016 r. przedsiębiorstwo belgijskie Shoe Branding Europe BVBA wniosło o unieważnienie prawa do tego znaku, a EUIPO przychylił się do wniosku. Stwierdził, że trzy paski to znak pozbawiony charakteru odróżniającego, zarówno samoistnego, jak i uzyskanego w następstwie używania. Według EUIPO taki znak towarowy w ogóle nie powinien zostać zarejestrowany. Spółka Adidas nie dowiodła bowiem, że znak ten uzyskał w całej Unii Europejskiej charakter odróżniający w następstwie używania.
Spółka Adidas zaskarżyła tę decyzję EUIPO, ale w ogłoszonym dzisiaj wyroku Sąd Unii Europejskiej utrzymał ją w mocy.
Czytaj też: