Reklama
Rozwiń

Biedronka stawia na smartfony

Największy sprzedawca detaliczny wkrótce uruchamia aplikację mobilną ?– dowiedziała się „Rz". ?Sieci konsekwentnie wchodzą w ten nowy segment rynku.

Publikacja: 13.05.2014 08:43

Biedronka stawia na smartfony

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Biedronka uruchomiła już jako jedna z pierwszych system akceptacji płatności mobilnych. Teraz czas na przeznaczoną dla użytkowników smartfonów i tabletów aplikację.

„Pracujemy nad rozwiązaniem, które pozwoli korzystać użytkownikom urządzeń mobilnych z informacji zawartych na naszej stronie internetowej" – podaje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Firma podkreśla, że na razie tylko obserwuje rynek e-sprzedaży artykułów spożywczych. „Biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie ze sobą rozwój internetu, pozostajemy na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości" – informuje.

To kolejna firma doceniająca potencjał rynku m-commerce. Kilka dni temu o starcie aplikacji poinformował Leroy Merlin. – Liczymy zarówno na wzrost sprzedaży w kanale internetowym, jak i korzystania z niej przez klientów preferujących stacjonarne sklepy – mówi Christophe Dubus, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska. Dzięki aplikacji klienci zyskują dostęp do katalogu 50 tys. produktów. Leroy Merlin już od kilku lat prowadzi także e-sklep – jak podaje spółka, generuje on przychody podobne do tradycyjnego salonu.

– Niemal 10 proc. odwiedzin Tesco.pl przypada na smartfony i tablety. Mamy też specjalną aplikację z gazetkami promocyjnymi, którą pobrało już kilkanaście tysięcy osób – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco.

W aplikacje inwestują także firmy, które nie prowadzą jeszcze sprzedaży internetowej. – Korzystając z aplikacji, klienci mogą m.in. znaleźć najbliższą placówkę, sprawdzić ofertę z gazetki i aktualne promocje – wyjaśnia biuro prasowe Carrefour.

Z raportu firmy PayPal wynika, że w 2013 r. wydatki Polaków na zakupy przez aplikacje mobilne miały wynieść już 1 mld zł, a w kolejnych latach rynek w ujęciu rocznym ma zyskiwać średnio 60 proc.

Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec
Biznes
Microsoft zwolni 9000 pracowników, bo inwestuje w sztuczną inteligencję
Biznes
Del Monte ogłosiło upadłość. Klienci odwrócili się od konserwowanej żywności
Biznes
KE proponuje nowy cel emisji, polski opór wobec ETS2 i umowa USA-Wietnam