Reklama
Rozwiń
Reklama

Biedronka stawia na smartfony

Największy sprzedawca detaliczny wkrótce uruchamia aplikację mobilną ?– dowiedziała się „Rz". ?Sieci konsekwentnie wchodzą w ten nowy segment rynku.

Publikacja: 13.05.2014 08:43

Biedronka stawia na smartfony

Foto: Fotorzepa, Sławomir Mielnik

Biedronka uruchomiła już jako jedna z pierwszych system akceptacji płatności mobilnych. Teraz czas na przeznaczoną dla użytkowników smartfonów i tabletów aplikację.

„Pracujemy nad rozwiązaniem, które pozwoli korzystać użytkownikom urządzeń mobilnych z informacji zawartych na naszej stronie internetowej" – podaje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Firma podkreśla, że na razie tylko obserwuje rynek e-sprzedaży artykułów spożywczych. „Biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie ze sobą rozwój internetu, pozostajemy na etapie obserwacji, przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty szybko wdrażać w przyszłości" – informuje.

To kolejna firma doceniająca potencjał rynku m-commerce. Kilka dni temu o starcie aplikacji poinformował Leroy Merlin. – Liczymy zarówno na wzrost sprzedaży w kanale internetowym, jak i korzystania z niej przez klientów preferujących stacjonarne sklepy – mówi Christophe Dubus, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska. Dzięki aplikacji klienci zyskują dostęp do katalogu 50 tys. produktów. Leroy Merlin już od kilku lat prowadzi także e-sklep – jak podaje spółka, generuje on przychody podobne do tradycyjnego salonu.

– Niemal 10 proc. odwiedzin Tesco.pl przypada na smartfony i tablety. Mamy też specjalną aplikację z gazetkami promocyjnymi, którą pobrało już kilkanaście tysięcy osób – mówi Michał Sikora, rzecznik Tesco.

Reklama
Reklama

W aplikacje inwestują także firmy, które nie prowadzą jeszcze sprzedaży internetowej. – Korzystając z aplikacji, klienci mogą m.in. znaleźć najbliższą placówkę, sprawdzić ofertę z gazetki i aktualne promocje – wyjaśnia biuro prasowe Carrefour.

Z raportu firmy PayPal wynika, że w 2013 r. wydatki Polaków na zakupy przez aplikacje mobilne miały wynieść już 1 mld zł, a w kolejnych latach rynek w ujęciu rocznym ma zyskiwać średnio 60 proc.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama