Z kolei najwyższa oferta na odcinek I opiewająca na kwotę 559,1 mln zł należy do spółki Metrostav a.s. Na odcinek II najwyższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Intercor na czele z ofertą na kwotę 620,5 mln zł.
Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu, została podzielona na dwie części: pierwsza - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i druga - od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" – o długości 7,2 km.
Wykonawca wybierany jest w drodze przetargu ograniczonego. Do złożenia ofert zostali zaproszeni tylko ci oferenci, którzy pomyślnie przeszli pierwszy etap oceny warunków niezbędnych do wzięcia udziału w postępowaniu. Do składania ofert cenowych na realizację zadania I zostało zaproszonych 18 wykonawców na 19 chętnych, a na zadanie II 20 wykonawców przy 21, którzy ubiegali się o możliwość uczestniczenia w przetargu.
W trakcie postępowania firmy zadały około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Kryterium oceny oferty jest cena.