Pracę straciło 15 osób, m.in. wiceprezes ds. środowiska, ciągłości działań i przepisów Michael Robinson, dyrektor generalny ds. bezpieczeństwa pojazdów i rzetelności testów zderzeniowych, Gay Kent, dyrektorka ds. badania produktów i przepisów bezpieczeństwa, M. Carmen Benavides. Pracę stracili ponadto radca prawny ds. inżynieryjncyh i bezpieczeństwa William Kemp, Lawrence Buonomo z działu prawnego GM i Jennifer Sevingny, która kierowała grupą oceny produktów GM w terenie.
Wcześniej zostali zawieszeni, a teraz zwolnieni projektant wadliwej stacyjki Ray DeGiorgio i główny inżynier programów Chevrolet Cobalt i Saturn Ion, Gary Altman.
Zwolnienia są wynikiem wewnętrznego postępowania wyjaśniającego w koncernie. Jego prezes Mary Barra oświadczyła, że zostali zwolnieni z powodu niewłaściwego postępowania albo niekompetencji. Inni zostali zwolnieni, bo po prostu nie zrobili tego, co do nich należało: nie wzięli na siebie odpowiedzialności i nie działali, gdy trzeba było działać w sytuacji nadzwyczajnej podczas szukania przyczyn tragicznych wypadków i nie informowali przełożonych.
Kilka osób zwolnionych pracowało w dziale prawnym pod kierownictwem Michaela Millikina, jednego z kilku najwyższych członków władz GM, którzy zostali oczyszczeni z podejrzeń w wewnętrznym śledztwie prowadzonym przez Antona Valukasa.
Prezes Barra podała, że poza 15 zwolnionymi 5 innych osób otrzymało kary dyscyplinarne, ale nie wchodziła w szczegóły.