Reklama

PKP Cargo zwiększa zatrudnienie

Kolejowej spółce brakuje maszynistów. Na ich szkolenie i zatrudnienie przeznaczy ?do połowy przyszłego roku około 21 mln zł.

Publikacja: 24.06.2014 05:00

PKP Cargo zwiększa zatrudnienie

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

Rosnące zapotrzebowanie na kolejowe przewozy towarów w Polsce i na rynkach zagranicznych spowodowało, że PKP Cargo rozpoczęło szkolenia i rekrutację maszynistów.

– Duża część obecnie pracujących zbliża się do wieku emerytalnego, a szkoły nie kształcą odpowiedniej ilości ich następców. Dlatego podejmujemy maksymalnie szerokie inicjatywy i wchodzimy we współpracę z podmiotami państwowymi, żeby zapewnić sobie wykwalifikowaną kadrę na najbliższe lata – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo. Jego zdaniem większa niż dotychczas aktywność spółki na rynku pracy jest konieczna, aby zaspokoić popyt na usługi grupy i móc w sposób elastyczny zarządzać strukturą zatrudnienia.

Przewoźnik informuje, że od połowy stycznia tego roku otrzymał około 1,3 tys. aplikacji, z których ponad 1 tys. stanowiły wnioski osób bez doświadczenia w branży kolejowej, kwalifikujących się do pełnego szkolenia, zakończonego uzyskaniem kwalifikacji maszynisty. Na ich podstawie PKP Cargo zatrudniło w całym kraju ponad 90 osób z doświadczeniem oraz ponad 150 kandydatów na maszynistów bez żadnego doświadczenia. Ci ostatni mają przejść półtoraroczne szkolenie dające uprawnienia do prowadzenia lokomotyw.

Spółka informuje, że w wyniku przeprowadzonej rekrutacji w tym roku liczba zatrudnionych maszynistów wzrośnie o 130, w 2015 r. o 280, a w 2016 r. o kolejne 160 osób. Na szkolenie maszynistów w okresie od początku tego roku do połowy przyszłego ma być wydane około 21 mln zł.

Obecnie PKP Cargo zatrudnia około 4,6 tys. maszynistów. To ok. jednej piątej wszystkich zatrudnionych w spółce matce. Problemy z pozyskaniem maszynistów związane są z luką pokoleniową, będącą efektem przejścia części wykwalifikowanej kadry na emeryturę i brakiem nowych specjalistów. Nie można też zapominać, że w tym roku na polskich torach prowadzonych jest dużo prac budowlanych, co wydłuża czas przejazdów. W efekcie, aby przewieźć ten sam wolumen towarów, potrzeba więcej czasu, pociągów i pracowników.

Reklama
Reklama

W I kwartale grupa PKP Cargo  miała 1,04 mld zł przychodów i 57,5 mln zł czystego zarobku. O ile sprzedaż była porównywalna do tej sprzed roku, o tyle zysk netto wzrósł czterdziestokrotnie.

Rosnące zapotrzebowanie na kolejowe przewozy towarów w Polsce i na rynkach zagranicznych spowodowało, że PKP Cargo rozpoczęło szkolenia i rekrutację maszynistów.

– Duża część obecnie pracujących zbliża się do wieku emerytalnego, a szkoły nie kształcą odpowiedniej ilości ich następców. Dlatego podejmujemy maksymalnie szerokie inicjatywy i wchodzimy we współpracę z podmiotami państwowymi, żeby zapewnić sobie wykwalifikowaną kadrę na najbliższe lata – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo. Jego zdaniem większa niż dotychczas aktywność spółki na rynku pracy jest konieczna, aby zaspokoić popyt na usługi grupy i móc w sposób elastyczny zarządzać strukturą zatrudnienia.

Reklama
Biznes
Zmiany we władzach Elektrimu. Wieloletnia menedżerka zamiast Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Partnera
Jak Veolia dekarbonizuje polskie ciepło
Biznes
Rekord na kolei i czeska konkurencja, rząd Francji ocalał, atak na CCC
Biznes
Oligarcha stracił superjacht. Złoty fortepian odpłynął w siną dal
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Zarobki w służbie cywilnej, dronowa ofensywa UE i oferta Orlenu dla Azotów
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama