BMW uruchomi produkcję w Meksyku

Światowy lider w produkcji aut segmentu premium podał szczegóły inwestycji za miliard dolarów w Meksyku

Publikacja: 06.07.2014 15:07

BMW uruchomi produkcję w Meksyku

Foto: Bloomberg

Zakład BMW powstanie w San Luis Potosi w środkowej części kraju, zmniejszając zależność niemieckiej firmy od wysokich kosztów produkcji w kraju. Zatrudni początkowo 1500 ludzi przy montowaniu 150 tys. pojazdów rocznie. Produkcja ruszy w 2019 r. — Meksyk jest idealną lokalizacją dla grupy BMW — stwierdził szef pionu produkcji Harald Krüger. — Kontynuujemy naszą strategię zgodnie z hasłem „Produkcja idzie za rynkiem".

BMW ogłosił tę inwestycję, gdy w kraju trwa przegląd kosztów w sektorze, co niepokoi związki zawodowe, a firma chce zmniejszyć zależność od niemrawych rynków europejskich, gdzie nadal sprzedaje 44 proc. swej produkcji.

— Dzięki tej inwestycji Meksyk wkracza w produkcję światowych pojazdów premium — podkreślił minister gospodarki, Ildefonso Guajardo.

Bawarczycy nie podali, jakiego rodzaju samochody będą tam produkować, a rzeczniczka firmy stwierdziła, że nie zapadła jeszcze decyzja. Kilku dygnitarzy meksykańskich i europejskich uczestniczących w prezentacji uważało, że będą tam powstawać auta serii 3. — W pewnej chwili słyszałem, że mówiono o serii 3, ale nie mam oficjalnego potwierdzenia — powiedział minister dziennikarzom po imprezie.

Dodał, że tego lata zostanie ogłoszona co najmniej jeszcze jedna duża inwestycja motoryzacyjna, ale unikał szczegółów. Agencja Reutera podała w czerwcu, że Kia Motors planuje wkrótce rozpoczęcie budowy fabryki w Meksyku. — Meksyk jest możliwym miejscem zlokalizowania naszego zagranicznego zakładu produkcyjnego — oświadczył rzecznik Kia, Michael Choo i dodał, że jego firma ma do czynienia z niedoborem podaży w obu Amerykach.

Meksykański sektor motoryzacji zwiększa masę krytyczną, bo coraz więcej światowych marek uruchamia linie produkcyjne, zwiększając sieć dostawców. BMW robi to po posunięciu Daimlera, który zapowiedział rozpoczęcie wraz z Nissanem produkcji mercedesów. Japończycy mają tam już dwie fabryki, ostatnio zwiększyli ich moce.

- Marki premium w końcu zrozumiały, że Meksyk ma możliwości produkowania znanych pojazdów — stwierdził analityk tej branży w IHS Automotive, Guido Vildozo. — Wszystkie te fabryki będą zaczynać z jednym albo dwoma modelami, ale stopniowo staną się podstawowymi filarami zyskowności producentów premium.

Zakład BMW powstanie w San Luis Potosi w środkowej części kraju, zmniejszając zależność niemieckiej firmy od wysokich kosztów produkcji w kraju. Zatrudni początkowo 1500 ludzi przy montowaniu 150 tys. pojazdów rocznie. Produkcja ruszy w 2019 r. — Meksyk jest idealną lokalizacją dla grupy BMW — stwierdził szef pionu produkcji Harald Krüger. — Kontynuujemy naszą strategię zgodnie z hasłem „Produkcja idzie za rynkiem".

BMW ogłosił tę inwestycję, gdy w kraju trwa przegląd kosztów w sektorze, co niepokoi związki zawodowe, a firma chce zmniejszyć zależność od niemrawych rynków europejskich, gdzie nadal sprzedaje 44 proc. swej produkcji.

Biznes
Polska walczy o pieniądze z Unii Europejskiej dla zbrojeniówki
Biznes
Wspierają nas technologie, w tym AI
Biznes
Trzeba zadbać o kapitał intelektualny. Bez niego naukę i biznes czeka kryzys
Biznes
Nowe biliony dolarów w majątku miliarderów
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Literaci chcą swojego PISF-u. Zerowy VAT na książki? „Rynek pozostałby mętny”
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska