Producenci tanich samochodowy Dacia i Skoda korzystali z dużego popytu w Europie nękanej oszczędnościami, a Opel/Vauxhall przegapił to w dużym stopniu, gdy GM postanowił w ubiegłym roku wycofać z Europy markę Chevroleta.
W centrali zastanawiano sie od pewnego czasu, czy wchodzić w ten segment rynku, a teraz kierownictwo szuka sposobów ekspansji marki po kilku latach restrukturyzacji. Do zmiany decyzji dochodzi w czasie, gdy następuje reorganizacja odpowiedzialności za marki GM w Europie. Przejmie ją nowo utworzony podmiot Opel Group GmbH z około 100 pracownikami. Będzie odpowiadać za działalność Chevroleta w Rosji i Cadillaca w Europie.
W czerwcu prezes Karl-Thomas Neumann stwierdził, że niemiecka firma rozważa produkcję samochodu mającego odciągnąć klientów od innych tanich marek. Według "Financial Timesa", General Motors uruchomi produkcję gamy pojazdów low-cost.
W październiku Amerykanie podporządkowali działalność w Rosji pod kontrolę swej europejskiej filii, dwa miesiące później zrezygnowali z Chevroleta w Europie, aby skupić się na Oplu i Vauxhallu.
Miejski Adam z nowym silnikiem
W latach 2014-18 Opel planuje wprowadzenie na rynek 17 nowych silników. To największa ofensywa w historii tej firmy.Do najciekawszych należy 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który debiutuje w modelach Adam i Adam Rocks wraz z nową, 6-stopniowa ręczną skrzynią biegów.