Netia walczy z Orange „Internetem bez zanieczyszczeń”

Wbrew zapewnieniom autorów, raport ARC Rynek i Opinia o abonentach Neostrady i niechcianej przez klientów Orange opłacie za utrzymanie łącza nie pojawił się przypadkiem.

Publikacja: 29.07.2014 16:53

Netia walczy z Orange „Internetem bez zanieczyszczeń”

Foto: Bloomberg

Dziś Netia wprowadziła nową ofertę usługi dostępu do Internetu pod - również nową - marką Dropss. „Odkryj czysty Internet" – brzmi jedno z haseł kampanii. „Ssam Internet" – to pierwsza z promocji.

Netia nie ukrywa, że kieruje nową ofertę głównie do obecnych klientów Orange Polska, chociaż pozostających w zasięgu sieci LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange). Kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" usługi będzie miała charakter ogólnopolski. Alternatywny operator proponuje użytkownikom usługę do 20 Mb/s za 49,9 zł miesięcznie, czyli w relatywnie atrakcyjnej cenie. Neostrada, flagowa usługa stacjonarna Orange Polska w opcji do 10 Mb/s to podobny koszt, ale z punktu widzenia użytkownika kosztuje więcej ponieważ operator od abonentów samej usługi dostępowej pobiera także tzw. opłatę za utrzymanie łącza (blisko 30 zł). Netia podkreśla, że w jej nowej ofercie tej opłaty nie ma.

Pełny zasięg LLU Netii to około 4,9 mln gospodarstw domowych. Ten hurtowy model zwykle wykorzystywany jest do świadczenia usług pakietowych. Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Netii nie wyklucza, że z czasem pod submarką Dropss sprzedawana będzie nie tylko sama usługa dostępowa.

Czy może skorzystać z Dropssa każdy musi sprawdzić sam. Działa już specjalna strona Dropss.pl (autorstwa firmy Inifinity), na której można zgłosić zainteresowanie usługą i zostawić namiary.

Marka Dropss będzie promowana właśnie w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. Wieczorek nie zdradza wartości kampanii.

Warto odnotować też związek informacji o pojawieniu się oferty Dropss z niedawną publikacją raportu ARC Rynek i Opinia o abonentach Neostrady oraz powodach ich rezygnacji z usługi. Jak się okazuje termin publikacji raportu ARC nie był przypadkowy, choć badawczy instytut zapewniał nas, że zajął się tą tematyką z własnej inicjatywy.

Karol Wieczorek pytany, czy Netia zamówiła lub kupiła raport od ARC - komentarzy odmawia.

Gdyby nie to, że Netia kieruje ofertę do nowych klientów, to można by ją wiązać z planowaną deregulacją Orange Polska na rynku 5. (BSA). Około połowa klientów Netii podpiętych łączami BSA jest w zasięgu rozwiązania LLU. Jeśli przyjąć, że podobnie jest w 76 gminach objętych deregulacją, a Netia obsługuje w tych lokalizacjach około 30-40 tys. abonentów BSA, to miałaby szansę konkurować Dropssem o około 15-20 tys. abonentów stacjonarnej usługi dostępowej.

Dziś Netia wprowadziła nową ofertę usługi dostępu do Internetu pod - również nową - marką Dropss. „Odkryj czysty Internet" – brzmi jedno z haseł kampanii. „Ssam Internet" – to pierwsza z promocji.

Netia nie ukrywa, że kieruje nową ofertę głównie do obecnych klientów Orange Polska, chociaż pozostających w zasięgu sieci LLU Netii (ograniczonego do aktywnych już łączy Orange). Kampania towarzysząca promocji oferty podkreślająca "czystość" i "prostotę" usługi będzie miała charakter ogólnopolski. Alternatywny operator proponuje użytkownikom usługę do 20 Mb/s za 49,9 zł miesięcznie, czyli w relatywnie atrakcyjnej cenie. Neostrada, flagowa usługa stacjonarna Orange Polska w opcji do 10 Mb/s to podobny koszt, ale z punktu widzenia użytkownika kosztuje więcej ponieważ operator od abonentów samej usługi dostępowej pobiera także tzw. opłatę za utrzymanie łącza (blisko 30 zł). Netia podkreśla, że w jej nowej ofercie tej opłaty nie ma.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się