Z najnowszych danych firmy badawczej GfK wynika, że dotychczasowy rozdźwięk cenowy między sklepami internetowymi a tradycyjnymi zaczyna się mocno kurczyć. Zazwyczaj tańsze produkty, jakie można było kupić w sieci, drożeją, z kolei zakupy fizyczne stają się bardziej atrakcyjne niż dotąd.
– To trend, który można zauważyć w niemal całej Europie. Szczególnie widoczny jest w W. Brytanii, Holandii czy Niemczech, gdzie ceny w e-handlu i handlu tradycyjnym wyraźnie się zrównują – mówi Hanna Żarnowiecka, manager GfK Polonia. Według niej trend ten z pewnością dotrze też do naszego kraju.
Konkurencja cenowa już nieopłacalna
Zdaniem ekspertów atrakcyjność cenowa zakupów online się kończy.
– W Polsce cały czas bardzo silne jest przekonanie, że w internecie oznacza tanio. Przyczyniają się do tego same e-sklepy, które do niedawna nie bardzo wyobrażały sobie inną formę konkurencji niż cena – twierdzi Michał Berezowski, partner zarządzający w CubeResearch.
To podejście się jednak zmienia. Cube Research, wraz ze spółką Shoper, zaprezentuje w najbliższy piątek swój najnowszy raport nt. polskiego rynku e-commerce, z którego wynika, że czas znacząco niższych cen w sieci w Polsce będzie odchodził do przeszłości.