Zmiana polityki sprzedażowej Microsoftu, który zdecydował się udostępniać bezpłatnie producentom sprzętu IT system operacyjny Windows (wraz z dodatkowymi usługami, w tym pakietem Office 365 Personal), skutkowała tym, że tzw. gracze B-brandowi (segment A-brandowy to np. Apple, Samsung czy Asus), również polscy, zaczęli wypuszczać na rynek urządzenia wyposażone w produkt Microsoftu. Wcześniej tzw. średnia półka cenowa, czyli sprzęt za paręset złotych, zdominowana była przez modele pracujące na Androidzie.
– Nowe marki, które dołączyły do producentów tabletów pracujących na systemie Windows, ponad dwukrotnie rozszerzają liczbę producentów takiego typu urządzeń – mówi Łukasz Foks z polskiego oddziału Microsoftu.
4 miliony tabletów, według PwC, będą posiadać Polacy na koniec bieżącego roku
Wśród firm, które już oferują lub wkrótce zamierzają wprowadzić na nasz rynek tablety pracujące na systemie Windows, są m.in. Adax, AllView, Colorovo, GoClever, Kiano, Kruger & Matz, Modecom, NTTablet oraz Prestigio.
Podobnie szybko będzie rosła oferta smartfonów. Według danych Microsoftu do końca roku pojawi się na naszym rynku siedem nowych modeli.