PKP InterCity, walcząc o klientów, którzy w ostatnich latach z powodu remontów torów przesiedli się do samochodów i samolotów, bardzo starannie przygotowuje się debiutu pendolino. Nowoczesne pociągi mają wyruszyć na wybrane trasy w połowie grudnia. Jednym z elementów walki konkurencyjnej mają być elastyczne taryfy za przejazd pendolino. Sprzedaż biletów opierać się będzie na podobnym mechanizmie jak sprzedaż biletów lotniczych.
Dlatego przewoźnik zdecydował się na zakup nowoczesnego systemu wsparcia sprzedaży biletów (RMS). Będzie kosztował ponad 8 mln zł. Za jego wdrożenie (już w toku) odpowiada firma T-Systems Polska, informatyczne ramię grupy Deutsche Telekom, przy wsparciu PKP Informatyka.
Rozwiązanie dostarczone przez T-Systems Polska wspierać będzie PKP InterCity w zarządzaniu sprzedażą, m.in. planowaniu i prognozowaniu optymalnych cen biletów dla pasażerów. – Przewoźnik będzie mógł ustalać ceny z ogromną precyzyjną, na podstawie licznych parametrów i szablonów obliczeniowych. Na nowych cenach skorzystają też podróżni, którzy np. wybiorą mniej obłożony pociąg albo zarezerwują bilet z wyprzedzeniem – twierdzi Maciej Plebański, prezes T-Systems Polska. Klientami T-Systems w Europie są m.in. niemiecki Deutsche Bahn, szwajcarski SBB czy węgierski MAV.
Wdrożenie w PKP Intercity realizowane będzie w dwóch etapach. W IV kwartale system RMS obejmie sprzedaż biletów na pociągi Pendolino. W drugiej fazie, w I kwartale 2015 r., rozwiązanie usprawni sprzedaż biletów na większość pociągów i połączeń PKP InterCity.