Coccodrillo na GPW

Dzięki gotówce z giełdy jeden z największych sprzedawców odzieży dziecięcej w Polsce przeprowadzi szybki rozwój sieci sprzedaży.

Publikacja: 29.10.2014 07:27

Prognoza zakłada poprawę wyników

Prognoza zakłada poprawę wyników

Foto: Rzeczpospolita

We wtorek na GPW zadebiutowały akcje firmy CDRL, właściciela marki Coccodrillo, jednego z największych sprzedawców odzieży dziecięcej w Polsce. Pierwsza sesja wypadła obiecująco – akcje spółki drożały o 2,4 proc., do 15,26 zł.

Firma pozyskała z pierwszej oferty publicznej nowych akcji 14,9 mln zł, wobec planowanych 17,4 mln zł. – Nieco niższe od oczekiwanych wpływy nie powinny utrudnić naszego rozwoju – zaznacza Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL. Dodaje, że spółka ma finansowanie rozwoju na przyszły rok, więc na razie nie zaciągnie długu w tym celu.

Pozyskane środki wielkopolska firma chce przeznaczyć na rozwój sieci sprzedaży, zwiększenie kapitału obrotowego i unowocześnienie sklepu internetowego. Na koniec września w Polsce działało 205 sklepów Coccodrillo, do końca roku liczba ta zwiększy się do 220, a docelowo spółka chce osiągnąć 250 placówek. Poza granicami działa dziś 130 sklepów Coccodrillo, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej, ale placówki tej marki znajdują się też na bardziej egzotycznych rynkach, np. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.

– W przyszłym roku skoncentrujemy się w większym stopniu na rozwoju za granicą. Być może będziemy także wchodzić do nowych krajów. Dodatkowo od trzech miesięcy pracujemy nad sklepem internetowym o europejskiej skali, który będzie uruchomiony w I kwartale 2015 r. w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i Rosji oraz w wersji angielskojęzycznej – zapowiada Marek Dworczak, prezes CDRL.

Zdaniem zarządu prognoza tegorocznych wyników jest niezagrożona. Zakłada osiągnięcie 159 mln zł obrotów, 18,4 mln zł EBITDA i 10,9 mln zł zysku netto.

Trudno się jednak spodziewać podwyższenia prognoz. – Nie sprzyja nam umacniający się dolar. Dodatkowo ciepły wrzesień nie pomagał sprzedaży, ale po ochłodzeniu sytuacja się poprawiła – wskazuje Przybyła.

Firma liczy na dalszą poprawę wyników. – Oczekujemy, że w przyszłym roku przychody powinny wzrosnąć o 10–15 proc., głównie dzięki zwiększaniu powierzchni handlowej, ale staramy się też poprawić efektywność istniejących sklepów, np. poprzez prace nad kolekcją – mówi Dworczak.

We wtorek na GPW zadebiutowały akcje firmy CDRL, właściciela marki Coccodrillo, jednego z największych sprzedawców odzieży dziecięcej w Polsce. Pierwsza sesja wypadła obiecująco – akcje spółki drożały o 2,4 proc., do 15,26 zł.

Firma pozyskała z pierwszej oferty publicznej nowych akcji 14,9 mln zł, wobec planowanych 17,4 mln zł. – Nieco niższe od oczekiwanych wpływy nie powinny utrudnić naszego rozwoju – zaznacza Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL. Dodaje, że spółka ma finansowanie rozwoju na przyszły rok, więc na razie nie zaciągnie długu w tym celu.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji