Pierre Coppey, który jest takie przewodniczącym francuskiej federacji operatorów płatnych autostrad poinformował, że przeprowadzono kompleksowe rozmowy z rządowymi ekspertami o możliwościach unowocześnienia podmiejskich dróg, nie tylko autostrad, aby poprawić dostęp do dużych miast. Zapytany, czy operatorzy byliby gotowi pokryć koszty takich prac w zamian za przedłużenie im koncesji odparł: — To jedno z rozwiązań, za którym bylibyśmy. Komisja Europejska zatwierdziła niedawno plan rozbudowy autostrad za 3,2 mld euro.

Operatorom autostrad bardzo zależy na udziale w trudnej debacie o sfinansowaniu nowej infrastruktury we Francji. Teraz są ostro krytykowani przez rząd socjalistów, którzy szukając nowych przychodów chce zmienić warunki koncesji, bo uważa je za zbyt hojne. Minister gospodarki Emmanuel Macron przedstawi w grudniu projekt nowej ustawy w tej sprawie, dał już do zrozumienia, że są możliwe zmiany w metodzie obliczania stawek myta, ale nie wiadomo, czy będzie to dotyczyć obecnych kontraktów.

P. Coppey stwierdził na marginesie branżowej konferencji, że wszelkie zmiany muszą być zgodne z istniejącymi umowami. — Poza kontraktem nic nie jest możliwie, w ramach kontraktu wszystko — stwierdził.