- Rok 2014 był dla JTI Polska bardzo udany. Systematycznie zwiększaliśmy nasz udział rynkowy, by w czwartym kwartale osiągnąć pozycję trzeciej największej firmy na polskim rynku papierosów – mówi „Rzeczpospolitej" Neil Coupland, prezes JTI Polska. W listopadzie 2014 r. spółka, do której należą takie marki papierosów jak Camel, LD, Winston i Glamour miała 16,6 proc. udziałów w detalicznym rynku papierosów w Polsce w ujęciu ilościowym – wynika z danych firmy Nielsen. Były one o 1 pkt. proc. wyższe niż przed rokiem.

Zajmujące wcześniej trzecią pozycję Imperial Tobacco Polska kontrolowała wtedy 16,5 proc. rynku. Przed rokiem udziały konkurenta ITI były o 1,5 pkt. proc. niższe. Pierwsze dwa miejsca niezmiennie należą do Philip Morris Polska i British American Tobacco. Pod koniec ubiegłego roku ich udziały wynosiły odpowiednio 38,6 proc. i 27, 8 proc.

JTI nie zdradza szczegółów swojej strategii. Jest jednak spokojny o swoją przyszłość. - Jestem pewien, że w tym roku będziemy kontynuowali ten pozytywny trend – mówi szef JTI.

Co na to Imperial Tobacco Polska? - Dla nas rynek tytoniowy to zarówno papierosy, jak też tytoń do palenia. Zgodnie z danymi Nielsena nadal utrzymujemy trzecie miejsce w całym rynku wyrobów tytoniowych, obejmującym obie te kategorie – zaznacza Agnieszka Świergiel, prezes firmy tytoniowej Imperial Tobacco Polska. Konkurencja na polskim rynku papierosów jest coraz ostrzejsza, ponieważ z roku na rok kurczy się sprzedaż legalnych wyrobów tytoniowych. W 2014 roku koncerny tytoniowe sprzedały do hurtowni 41,9 mld sztuk papierosów, o niemal 10 proc. mniej niż rok wcześniej.

JTI Polska zatrudnia w Polsce ponad 800 pracowników. Fabryka koncernu, która produkuje również na eksport, znajduje się w Gostkowie Starym koło Łodzi.