Reklama
Rozwiń
Reklama

Pierwszy spadek sprzedaży w Toyocie

Japoński koncern samochodowy przewiduje pierwszy od co najmniej 15 lat spadek sprzedaży w następnym roku obrachunkowym (od 1 kwietnia) z powodu gorszego popytu w Japonii, Indonezji i na innych kluczowych rynkach

Publikacja: 21.01.2015 16:34

Pierwszy spadek sprzedaży w Toyocie

Foto: Bloomberg

W Tokio podano, że japońska grupa spodziewa się zmniejszenia w 2015 r. światowej sprzedaży o 1 proc. do 10,15 mln pojazdów marek Toyota, Daihatsu i Hino. Prognoza podkreśla nową strategię prezesa Akio Toyody, polegającą na zapewnieniu firmie stałego, umiarkowanego i rentownego wzrostu, a nie ścigania się z innymi wielkością produkcji po bolesnym doświadczeniu po kryzysie finansowym w 2008 r., gdy na świecie wystąpił znaczny nadmiar mocy produkcyjnych.

Największy na świecie producent samochodów nie przewidywał zmniejszenia rocznej sprzedaży przynajmniej od 2000 r. - stwierdziła jego rzeczniczka. Należy tylko wykluczyć zmianę prognozy w połowie 2011 r., gdy klęski naturalne (trzęsienie ziemi, tsunami) spowodowały czasowe wstrzymanie produkcji. Toyota nie opublikowała także wstępnych przewidywań dla 2009 r. z powodu niepewności wynikającej z kryzysu finansowego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama