W Tokio podano, że japońska grupa spodziewa się zmniejszenia w 2015 r. światowej sprzedaży o 1 proc. do 10,15 mln pojazdów marek Toyota, Daihatsu i Hino. Prognoza podkreśla nową strategię prezesa Akio Toyody, polegającą na zapewnieniu firmie stałego, umiarkowanego i rentownego wzrostu, a nie ścigania się z innymi wielkością produkcji po bolesnym doświadczeniu po kryzysie finansowym w 2008 r., gdy na świecie wystąpił znaczny nadmiar mocy produkcyjnych.
Największy na świecie producent samochodów nie przewidywał zmniejszenia rocznej sprzedaży przynajmniej od 2000 r. - stwierdziła jego rzeczniczka. Należy tylko wykluczyć zmianę prognozy w połowie 2011 r., gdy klęski naturalne (trzęsienie ziemi, tsunami) spowodowały czasowe wstrzymanie produkcji. Toyota nie opublikowała także wstępnych przewidywań dla 2009 r. z powodu niepewności wynikającej z kryzysu finansowego.