Reklama
Rozwiń
Reklama

Słabnie ekscytacja tabletami

W czwartym kwartale ubiegłego roku ich globalna sprzedaż w porównaniu do sytuacji rok wcześniej po raz pierwszy spadła.

Publikacja: 03.02.2015 09:05

Słabnie ekscytacja tabletami

Foto: Bloomberg

W trzech przedświątecznych miesiącach 2014 roku na świecie sprzedało się 76,1 mln tabletów i urządzeń typu dwa w jednym. To o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym okresie – podaje IDC. Najwięcej tabletów sprzedał Apple – 21,4 mln, ale nawet lider odnotował 17,8-proc. spadek ich sprzedaży. Samsungowi udało się wprowadzić na rynek o 18,4 proc. elektronicznych tabliczek mniej niż rok wcześniej (łącznie: 11 mln). W czołówce producentów tylko kolejne w zestawieniu Lenovo oparło się negatywnemu trendowi – sprzedaż jego tabletów wzrosła rok do roku o 9,1 proc. i sięgnęła 3,7 mln sztuk. O prawie jedną czwartą obniżyła się sprzedaż urządzeń Asusa (do 3 mln), a Kindle Fire Amazona sprzedało się prawie o 70 proc. mniej 1,7 mln). Rosła za to mocno (o 36,2 proc.) sprzedaż tabletów innych producentów liczonych łącznie. – Choć Apple rozwinął swoją ofertę, jednocześnie utrzymując na rynku starsze modele iPadów i obniżając ich ceny do nawet 249 dol., nie wystarczyłoby to do pobudzenia rynku w stopniu w jakim iPhone'y wpływają na rynek smartfonów. W tym samym czasie Samsung walczy z producentami tanich urządzeń, którzy udowodnili, że tablety ze średniej i wyższej cenowej półki nie są urządzeniami skrojonymi pod dzisiejszy rynek komentuje Jiteshi Ubrani, starszy analityk z IDC. Całorocznie rynek tabletów zamknął się na plusie. Sprzedało się 229,6 mln tych urządzeń, a to o 4,4 proc. więcej niż przed rokiem. W czołówce producentów spadek sprzedaży odnotowały Apple, Asus i Amazon.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama