Na całym świecie Subway ma prawie 44 tys. lokali w 110 krajach. Firma chwali się, że od 2011 r. jest pod tym względem liderem rynku wyprzedzającym nawet koncern McDonald's. Łączne przychody grupy Subway za 2014 r. sięgnęły 18,2 mld USD. Aż 11,9 mld USD z tej kwoty przypada na rynek amerykański.
Firma rozwija się w systemie franczyzowym. - Taką strategię przyjęli założyciele firmy w 1974. W Polsce jesteśmy obecni co prawda już od 10 lat ale dopiero w ostatnim okresie staramy się intensywnie zwiększyć obecność na tym rynku. Wkrótce przekroczymy graniczną ilość 100 restauracji a 10 procentowe i wyższe wzrosty tej liczby w skali rocznej to jeden z naszych głównych celów –mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki Subway w Europie Środkowo-Wschodniej.
Polski rynek gastronomiczny w ostatnich latach przeżywał stagnację, ale od pewnego czasu daje się już zauważyć ożywienie. Analitycy z firmy PMR prognozują blisko 4-proc. wzrost na rynku HoReCa w Polsce w 2015 r. Obecnie wartość rynku przekracza 23 mld zł. „Rynek ten będzie stabilnie z roku na rok umacniał swoją wartość, szczególnie w segmentach cateringu i gastronomii hotelowej. Mimo rosnącej depolaryzacji graczy oraz niewysokiego tempa wzrostu zamożności społeczeństwa, rynek gastronomiczny w najbliższych latach ma zyskiwać na wartości" – przekonują eksperci.