Producent Łady i Renault podał, że w ciągu czterech miesięcy sprzedał 91,4 tys. aut czyli o 29 proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Przy czym sprzedaż w kwietniu zmniejszyła się aż o 38 proc. Koncern ma obecnie 18,6 proc. udziału w rosyjskim rynku aut osobowych. AwtoWAZ podał też, że wobec spadku sprzedaży w kraju, firmie udało się zwiększyć eksport o 8 proc. do 12,6 tys. sztuk.
W tym roku koncern planuje sprzedać 712 tys. samochodów czyli o 39 proc. więcej niż w 2014 r. Jak to osiągnąć, jeżeli Rosjanie kupują coraz mniej nowych pojazdów? AwtoWAZ chce jeszcze silniej postawić na eksport, podnieść poziom tzw.lokalizacji (czyli inwestycji w produkcję w Rosji) oraz wprowadzić na rynek dwa nowe modele Lada Vesta i terenowy Lada XRay (cena to 500-600 tys rubli). Analitycy rynkowi nie widzą jednak szans na taki, jak zakładają szefowie AwtoWAZ, wzrost sprzedaży.