Nowy samochód znajdzie się w małym ale przyszłościowym segmencie pojazdów krótszych niż 4 metry, korzystających z ulg podatkowych, a będzie miał dodatki zastrzeżone zwykle dla modeli luksusowych, np. automatyczną skrzynię biegów czy podwójne poduszki powietrzne.
Największa w Europie grupa samochodowa dokona spóźnionego wejścia w segment popularny wśród rosnącej klasy średniej, która chce kupować pojazdy lepiej wyposażone, ale o przystępnej cenie. Obecne już na rynku Maruti Suzuki, Hyundai Motor i Honda Motor sprzedają limuzyny (sedany) nie przekraczające 4 m długości.
- W tym upatrujemy naszą lepszą przyszłość - stwierdził szef pionu aut osobowych VW w Indiach, Michael Mayer. - Zaprojektowanie samochodu zabiera trochę czasu, ale w tym szczególnym przypadku podjęliśmy szybko decyzję, aby pojawił się na rynku jak najszybciej.
Brak takich kompaktowych pojazdów w konkurencyjnych cenach osłabił pozycję Volkswagena w Indiach, gdzie jego sprzedaż w roku finansowym do 31 marca zmalała o 14 proc. do 45 tys. sztuk. W tym czasie na rynku nastąpił wzrost o 5 proc. - wynika z danych organizacji producentów SIAM.
Niemcy mają nadzieję, że nowy model zaprojektowany pod miejscowy rynek i produkowany w Indiach odwróci tę tendencję. Po uruchomieniu produkcji nowego sedana VW będzie musiał rozważyć zwiększenie mocy produkcyjnych wynoszących 130 tys. sztuk rocznie - stwierdził Mayer, co wskazywałoby na ambicje sprzedawania ich w Indiach i w eksporcie, choć nie powiedział dokąd.