Wypasiony subkompakt VW dla Indii

Volkswagen liczy, że jego bogato wyposażony subkompakt produkowany od 2016 r. w Indiach pozwoli mu zwiększyć skromne dotąd 2 proc. udziału rynkowego i zapewni ekspansję na tym szybko rosnącym rynku

Publikacja: 23.06.2015 16:48

Wypasiony subkompakt VW dla Indii

Foto: Bloomberg

Nowy samochód znajdzie się w małym ale przyszłościowym segmencie pojazdów krótszych niż 4 metry, korzystających z ulg podatkowych, a będzie miał dodatki zastrzeżone zwykle dla modeli luksusowych, np. automatyczną skrzynię biegów czy podwójne poduszki powietrzne.

Największa w Europie grupa samochodowa dokona spóźnionego wejścia w segment popularny wśród rosnącej klasy średniej, która chce kupować pojazdy lepiej wyposażone, ale o przystępnej cenie. Obecne już na rynku Maruti Suzuki, Hyundai Motor i Honda Motor sprzedają limuzyny (sedany) nie przekraczające 4 m długości.

- W tym upatrujemy naszą lepszą przyszłość - stwierdził szef pionu aut osobowych VW w Indiach, Michael Mayer. - Zaprojektowanie samochodu zabiera trochę czasu, ale w tym szczególnym przypadku podjęliśmy szybko decyzję, aby pojawił się na rynku jak najszybciej.

Brak takich kompaktowych pojazdów w konkurencyjnych cenach osłabił pozycję Volkswagena w Indiach, gdzie jego sprzedaż w roku finansowym do 31 marca zmalała o 14 proc. do 45 tys. sztuk. W tym czasie na rynku nastąpił wzrost o 5 proc. - wynika z danych organizacji producentów SIAM.

Niemcy mają nadzieję, że nowy model zaprojektowany pod miejscowy rynek i produkowany w Indiach odwróci tę tendencję. Po uruchomieniu produkcji nowego sedana VW będzie musiał rozważyć zwiększenie mocy produkcyjnych wynoszących 130 tys. sztuk rocznie - stwierdził Mayer, co wskazywałoby na ambicje sprzedawania ich w Indiach i w eksporcie, choć nie powiedział dokąd.

Do 31 marca powstało w Indiach 107 tys. samochodów, niemal dwie trzecie wysłano on eksport, a firma planuje dojście do 200 tys. rocznie w 2018 r. - ogłosił rzecznik.

Małe jest piękne

Subkompaktowe sedany i pojazdy sportowo-użytkowe sprzedane w Indiach stanowiły jedną szóstą 2,6 mln sztuk kupionych w 2014 r. - twierdzi firma badania rynku IHS i przewiduje, że rynek tych pierwszych wzrośnie do miliona sztuk do 2020 r. Segment samochodów krótszych niż 4 metry korzysta z niższej stawki akcyzy 12 proc. wobec 30 proc. dla większych, bo niższa stawka ma zachęcać do kupowania mniejszych pojazdów, w warunkach panującego zatłoczenia na ulicach i drogach.

Hindusi lubią sedany o tradycyjnych kształtach (trzybryłowe), co jest wyjątkową cechą, a dla producenta dodatkową komplikacją: jak zgromadzić w małej karoserii elementy pojazdów luksusowych zapewniając atrakcyjny wygląd i zachować niskie koszty produkcji - wyjaśnił Mayer. Chcąc ograniczyć koszty Volkswagen zamierza wytwarzać pojazd na tej samej linii produkcyjnej co Polo i Vento. - Musimy znaleźć inteligentne rozwiązania - dodał Mayer.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki