Drugie miejsce z 57 proc. zajmują kawiarnie sieciowe, a trzecie z 55 proc. miejsce pracy.

Najbardziej znaną kawiarnią sieciową jest, podobnie jak w ubiegłym roku, Starbucks. Po raz pierwszy w pierwszej siódemce najbardziej znanych kawiarni znalazła się sieć Green Caffé Nero. Znajomość Coffeeheaven spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10 punktów procentowych na rzecz marki Costa Coffee – podaje ARC Rynek i Opinia, autor badania Cafe Monitor 2015.

Klientami kawiarni sieciowych są najczęściej kobiety (62 proc.). Natomiast głównym powodem odwiedzania ich są spotkania ze znajomymi (35 proc.). Najczęstszą porą odwiedzin są późne godziny popołudniowe (46 proc.).

- Rynek kawiarni sieciowych prężnie się rozwija. Ubiegły rok upłynął pod znakiem rozwoju i inwestycji istniejących do tej pory kawiarni sieciowych. Zarówno kawiarnie istniejące od lat na polskim rynku jak i nowe sieci prężnie otwierały swoje nowe punkty. W planach wszystkich sieci jest dalszy rozwój i otwieranie kolejnych kawiarni. Sieci planują rozbudowę również w miastach, w których do tej pory były nieobecne. Ponadto, sieci kawiarni planują otwierać również nowe formaty swoich lokali, np. poza centrami handlowymi. Oznacza to, że właściciele sieci kawiarni oceniają rynek jako bardzo perspektywiczny –komentuje Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Wybierając kawiarnię sieciową respondenci kierują się przede wszystkim smakiem kawy i napojów (67 proc.) oraz dogodną lokalizacją (48 proc.). Najpopularniejszymi rodzajami kaw są: kawa latte (66 proc.), cappuccino (29 proc.) oraz espresso (25 proc.).