OT Logistics poprawi marże

Specjalizująca się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych grupa zapowiada zwiększenie zyskowności i skali prowadzonej działalności.

Publikacja: 07.09.2015 14:14

Jednym z kluczowych celów nowego zarządu OT Logistics jest poprawa wyników finansowych. Przychody grupy powinny rosnąc zarówno dzięki rozwojowi organicznemu jak i przeprowadzanym akwizycjom. Zarząd duży nacisk kładzie zwłaszcza na rozwój działalności portowej. W ostatnich tygodniach kupił udziały w największym chorwackim porcie w Rijece oraz podpisał przedwstępna umowę dzierżawy gruntów w porcie gdańskim.

– Pod koniec października planowane jest walne zgromadzenie akcjonariuszy Luka Rijeki, które wybierze nową radę nadzorczą oraz określi strategię rozwoju portu. Dopiero wówczas będzie można dokładnie określić naszą rolę w jego funkcjonowaniu i rozwoju - mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. Luka Rijeka w ubiegłym roku osiągnęła 93 mln zł przychodów. Przeładowała jednak tylko 2 mln ton towarów. Tymczasem jej potencjał to 8,2 mln ton. W ocenie zarządu, port w Rijece ma jednak duże szanse na rozwój, zwłaszcza jeśli w Chorwacji wzrosną możliwości transportu towarów koleją z Rijeki do państw Europy Środkowej.

Przychody OT Logistics będą rosły również dzięki planowanym inwestycjom w porcie gdańskim. Spółka chce tam w latach 2016-2018 zrealizować pierwszy etap projektu dotyczącego budowy terminalu przeładunkowego towarów rolniczych (parzenicy, śruty sojowej). Jego roczne zdolności przeładunkowe wyniosą początkowo 2,5 mln ton. Następnie do 2020 r. mają się podwoić.

- W pierwszym etapie planujemy zainwestować w Gdańsku 130-150 mln zł. Pozostała część nakładów będzie uzależniona od przyszłych analiz i decyzji dotyczących rozwoju terminalu – twierdzi Piotr Ambrozowicz, wiceprezes OT Logistics.

Poza przychodami, zarząd chce zwiększać zyski grupy.

- Obecnie jesteśmy skoncentrowani na poprawie marż - dodaje Ambrozowicz. Ich poprawie ma sprzyjać zwłaszcza systematycznie rozbudowywana oferta, kierowana do już obsługiwanych klientów.

Jednym z kluczowych celów nowego zarządu OT Logistics jest poprawa wyników finansowych. Przychody grupy powinny rosnąc zarówno dzięki rozwojowi organicznemu jak i przeprowadzanym akwizycjom. Zarząd duży nacisk kładzie zwłaszcza na rozwój działalności portowej. W ostatnich tygodniach kupił udziały w największym chorwackim porcie w Rijece oraz podpisał przedwstępna umowę dzierżawy gruntów w porcie gdańskim.

– Pod koniec października planowane jest walne zgromadzenie akcjonariuszy Luka Rijeki, które wybierze nową radę nadzorczą oraz określi strategię rozwoju portu. Dopiero wówczas będzie można dokładnie określić naszą rolę w jego funkcjonowaniu i rozwoju - mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. Luka Rijeka w ubiegłym roku osiągnęła 93 mln zł przychodów. Przeładowała jednak tylko 2 mln ton towarów. Tymczasem jej potencjał to 8,2 mln ton. W ocenie zarządu, port w Rijece ma jednak duże szanse na rozwój, zwłaszcza jeśli w Chorwacji wzrosną możliwości transportu towarów koleją z Rijeki do państw Europy Środkowej.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca