USA: sieć restauracji bez napiwków

Joe's Crab Shack to pierwsza ogólnoamerykańska sieć restauracji, która wprowadza zasadę niepłacenia napiwków.

Publikacja: 12.11.2015 15:15

USA: sieć restauracji bez napiwków

Foto: 123RF

Na razie program testowany jest w 18 ze 131 lokali sieci, serwującej głównie owoce morza.

Jak poinformował Ray Blanchette, dyrektor Ignite Restaurant Group, do której należy marka Joe's Crab Shack już w sierpniu podniesiono w wybranych restauracjach zarobki załogi do minimum 14 dolarów na godzinę (w niektórych stanach kelnerzy mogą mogą otrzymywać od pracodawców tylko 2,13 dolara na godzinę), w zamian za rezygnację z napiwków, które w USA wynoszą zwyczajowo 15-25 proc. wysokości rachunku. Podwyższono za to ceny serwowanych potraw o 12-15 proc. Według Blanchette'a celem wprowadzanych zmian jest zmniejszenie zjawiska rotacji pracowników i poprawa jakości obsługi. "Osobiście uważam dawanie napiwków za przestarzały model" – mówił Blanchette w rozmowie z dziennikarzami. Dzięki rezygnacji z napiwków pracownicy będą mogli lepiej planować swoje dochody – argumentował podkreślając, że eksperyment przynosi pozytywne rezultaty. Jest to także odpowiedź firmy na coraz głośniejszą w USA kampanię na rzecz podwyżek płac dla pracowników restauracji.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem