Reklama

USA: sieć restauracji bez napiwków

Joe's Crab Shack to pierwsza ogólnoamerykańska sieć restauracji, która wprowadza zasadę niepłacenia napiwków.

Publikacja: 12.11.2015 15:15

USA: sieć restauracji bez napiwków

Foto: 123RF

Na razie program testowany jest w 18 ze 131 lokali sieci, serwującej głównie owoce morza.

Jak poinformował Ray Blanchette, dyrektor Ignite Restaurant Group, do której należy marka Joe's Crab Shack już w sierpniu podniesiono w wybranych restauracjach zarobki załogi do minimum 14 dolarów na godzinę (w niektórych stanach kelnerzy mogą mogą otrzymywać od pracodawców tylko 2,13 dolara na godzinę), w zamian za rezygnację z napiwków, które w USA wynoszą zwyczajowo 15-25 proc. wysokości rachunku. Podwyższono za to ceny serwowanych potraw o 12-15 proc. Według Blanchette'a celem wprowadzanych zmian jest zmniejszenie zjawiska rotacji pracowników i poprawa jakości obsługi. "Osobiście uważam dawanie napiwków za przestarzały model" – mówił Blanchette w rozmowie z dziennikarzami. Dzięki rezygnacji z napiwków pracownicy będą mogli lepiej planować swoje dochody – argumentował podkreślając, że eksperyment przynosi pozytywne rezultaty. Jest to także odpowiedź firmy na coraz głośniejszą w USA kampanię na rzecz podwyżek płac dla pracowników restauracji.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama