Klienci doceniają marki własne
Większość klientów sieci handlowych ma świadomość istnienia marek własnych i bardzo je docenia.
Ponad 70 proc. konsumentów ma świadomość istnienia w sieciach handlowych marek własnych. Jedna trzecia konsumentów je docenia. A najlepiej oceniają produkty własne sieci handlowych, na których wyeksponowana jest nazwa sieci – wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie Katedry Rynku, Marketingu i Jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Dostępność ulubionych marek, nieobecnych w innych sklepach, jest przez konsumentów wskazywana jako trzecia najważniejsza przyczyna dokonywania zakupów w sieciach handlowych. Aż 37 proc. badanych uważa, że nie warto wydawać pieniędzy na produkty codziennego użytku znanych producentów, skoro sieci handlowe mają własne, równie dobre marki takich samych produktów.
Są jednak takie produkty, które konsumenci kupują ze względu na znana i renomowaną markę, na przykład czekolada. Jeśli jednak decydują się na czekoladę pod marka własną sieci handlowe, to wola te, które eksponują na opakowaniach także nazwę sieci handlowej.