Dane za I kwartał pokazują szybkie tempo wzrostu Huawei Consumer Business Group. Firma sprzedała w tym okresie ponad 28,3 mln sztuk urządzeń i osiągnęła 64 proc. wzrost w stosunku do I kwartału 2015 r. Huawei, jako jedyny producent z urządzeń z pierwszej trójki, utrzymał szybki wzrost w sytuacji, gdy globalny rynek smartfonów zmniejszył się o 3 proc., w porównaniu do I kwartału 2015 r. Według analizy GfK, przeprowadzonej w 15 krajach, Huawei odnotował wzrost w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Skandynawii. W Polsce osiągnął niemal 20-proc. udziału w rynku smartfonów pod względem wielkości.
Według raportu finansowego Huawei, liczba dostarczonych na całym świecie urządzeń tej firmy w I kwartale 2016 r. wzrosła o 44 proc., a sprzedaż skoczyła o 61 proc. Z danych IDC wynika, że na koniec minionego kwartału udział Huawei w rynku urządzeń mobilnych wyniósł 8,5 proc. Rok temu – dla porównania – było to 5 proc.
Globalnie w 2015 r. Huawei zwiększył swoje dochody o 73 proc. i dostarczył na światowy rynek ponad 170 mln urządzeń. Sprzedaż smart fonów np. w Czechach wzrosła o 124 proc., w Danii – o 118 proc., w Rumunii – o 252 proc., w Grecji – o 214 proc., a w Szwecji – o 435 proc.Rekordzistą w regionie okazały się rynki fiński i austriacki, gdzie sprzedaż Huawei skoczyła odpowiednio o 512 i aż 1144 proc.
W gronie rynków o największych wzrostach w Europie jest też Polska. Sprzedaż chińskiego koncernu w naszym kraju zwiększyła się bowiem o 833 proc. W koncernie tłumaczą, że strategia Huawei, która zakłada skupienie się na modelach premium ze średniej i wyższej półki cenowej, jest bardzo efektywna. Według szacunków instytutu GfK POS najpopularniejszym modelem w regionie okazał się smartfon P8 Lite. W I kwartale 2016 r. znalazł się on w TOP10 urządzeń w Polsce. To efekt tego, że Polacy coraz chętniej sięgają po telefony z dużymi wyświetlaczami. To trend charakterystyczny dla całego regionu. Smartfony z ekranami o przekątnej 5 i 5,5 cala jeszcze w I kwartale 2015 r. miały w Europie Środkowo-Wschodniej udział na poziomie 22 proc. W I kwartale tego roku udział ten podwoił się.