Reklama

Hyundai popłynie w świat przez Gdańsk

Port Gdańsk będzie centrum dystrybucyjnym samochodów Hyundai.

Aktualizacja: 09.01.2017 08:39 Publikacja: 08.01.2017 18:48

Hyundai popłynie w świat przez Gdańsk

Foto: materiały prasowe

W tym tygodniu auta wyprodukowane w fabryce w czeskich Nosovicach zostały załadowane na statek EMS Highway, który zainicjował nowy regularny serwis żeglugowy typu Ro-Ro na trasie Gdańsk – Tilbury. Szacuje się, że rocznie ekspediowanych będzie z Gdańska ok. 50 tys. samochodów koreańskiego producenta.

Serwis obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line, będzie transportował auta Hyundai z Gdańska do Tilbury raz w tygodniu. Samochody z Nosovic będą dowożone do portu transportem kolejowym. Wybór Gdańska dokonany przez Koreańczyków nie był przypadkowy: Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na bardziej korzystną lokalizację gdańskiego portu i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

3-letni kontrakt z Hyundaiem został podpisany przez jednego z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej - firmę Adampol S.A. Dwa lata temu utworzyła ona spółkę-córkę w Nosovicach, poszerzając w ten sposób zakres działalności o pełną obsługę logistyczną pojazdów produkowanych w czeskiej fabryce, której roczne zdolności produkcyjne wynoszą 350 tys. samochodów. Adampol obsługuje tam dziennie ponad 1300 samochodów. W ramach świadczonych usług jak składowanie, woskowanie, czy serwis, spółka odpowiada także za transport pojazdów na wszystkie najważniejsze rynki motoryzacyjne w Europie i poza nią.

Decyzja Hyundaia o wyborze Gdańska na jeden z głównych europejskich portów dystrybucyjnych to także potwierdzenie rosnącego znaczenia portu w obsłudze jego naturalnego zaplecza, tj. rynku czeskiego. Według zarządu portu, jest także początkiem sukcesywnego odbudowywania znaczenia Gdańska w logistycznym łańcuchu przewozu produktów branży motoryzacyjnej, którego apogeum przypadało na lata 2007/2008. Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Realizacja kontraktu z Huyndaiem to również ponowny powrót do Gdańska aut w relacji eksportowej. Prognozowana wielkość załadunków będzie jedną z najwyższych w historii. Rekordowym pod tym względem był rok 2008, kiedy w Gdańsku w eksporcie obsłużono ponad 51 tys. aut.

Wcześniej port w Gdańsku powiększył siatkę regularnych połączeń o statki Ro-Ro narodowego przewoźnika saudyjskiego – firmy Bahri. Specjalizuje się ona w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz suchych ładunków masowych, świadcząc od blisko 40 lat usługi transportowe w rejonie Półwyspu Arabskiego i południowej części Azji a także wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej oraz północnej części Europy.

Reklama
Reklama

Kontrakt z Bahri jest związany z kilkuletnią umową na dostawy cystern, jaki producent wagonów kolejowych w Polsce zawarł z saudyjskim operatorem kolejowym. Cysterny dostarczane są z południa Polski do Portu Gdańsk na szynach skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja, natomiast obsługę agencyjną statków prowadzi Wilhelmsen Ships.

Biznes
Ożywienie zatrudnienia w 2026, LOT traci szansę na rozwój, podatki duszą spółki
Biznes
Polskie bombki podbijają świat, Netflix przejmuje WBD i spór o przyszłość NATO
Materiał Promocyjny
System Arche dostępny też dla drobnych inwestorów. Wystarczy 10 tys. zł
Biznes
Nadchodzi Europejski Kongres Gospodarczy 2026. Dialog w centrum uwagi
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Szybka decyzja Londynu. Aktywa z lodówki trafią na Ukrainę
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama