W trzecim kwartale ubiegłego roku sprzedaż kart prepaid spadła o połowę w porównaniu z tą sprzed wejścia w życie tzw. ustawy antyterrorystycznej – informowali operatorzy komórkowi, omawiając wyniki finansowe za ten okres.
Ustawa wprowadziła obowiązek rejestracji prepaidów i sprawiła, że zainteresowanie tą formą usługi operatorów mobilnych mocno spadło. W efekcie od lipca do końca września ze statystyk operatorów wyparowało 1,82 mln prepaidów i we wrześniu było ich 24,8 mln. W ostatnim kwartale ubiegłego roku spadek bieżącej sprzedaży był już dużo mniejszy – wynika z ustaleń „Rzeczpospolitej".
Co więcej, komórkowe sieci, takie jak Plus czy Play oraz Virgin Mobile Polska deklarują też, że są zadowolone z poziomu rejestracji kart prepaid. Dokładnych danych nadal nie ujawniają. W Virgin Mobile odsetek ten przekracza już 70 proc.
Jak idzie sprzedaż i rejestracja kart prepaid w Play? Czy faktycznie, jak obawiała się tego branża, gros użytkowników czeka do ostatniej chwili, która nastąpi pod koniec stycznia? – Niestety, na żadne z tych pytań nie możemy precyzyjnie odpowiedzieć. Jesteśmy zadowoleni, ale wiemy, że jeszcze mnóstwo pracy przed nami, dlatego wystartowaliśmy z superloterią – mówi Marcin Gruszka, rzecznik P4. Chodzi o kampanię Karta Milion Warta, w której do rejestracji numeru komórkowego prepaid i udziału w loterii nagród o wartości ponad 3 mln zł (główna nagroda to 1 mln zł) namawiają prezenterzy telewizyjni: Zygmunt i Filip Chajzer (ojciec i syn). Loterię, na zlecenie P4, zorganizowała firma Unique One.
Wcześniej loterię promującą rejestrację ogłosił także T-Mobile Polska (prowadzi ją firmą Digital Alea) i nadal można w niej wygrać m.in. auto marki BMW.