UOKiK nałożył blisko 30 mln zł kary na Orange Polska

Orange Polska bezprawnie przedłużała umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - uznał prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na przedsiębiorcę karę blisko 30 mln zł. Prezes urzędu zobowiązał spółkę do rekompensaty publicznej.

Aktualizacja: 06.02.2017 09:30 Publikacja: 06.02.2017 09:25

UOKiK nałożył blisko 30 mln zł kary na Orange Polska

Foto: Bloomberg

Orange Polska bezprawnie przedłużała umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - uznał prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i nałożył na przedsiębiorcę karę blisko 30 mln zł. Prezes urzędu zobowiązał spółkę do rekompensaty publicznej.

Zakwestionowana przez UOKiK praktyka telekomu mogła trwać od listopada 2010 r. i polegała na automatycznym przedłużaniu umów o kolejny czas oznaczony w sytuacji braku działania ze strony konsumenta. Jeżeli przed zakończeniem kontraktu klient nie podjął żadnych działań, przekształcała się ona w kolejną umowę zawartą na czas oznaczony. Było to 6 miesięcy w przypadku Neostrady oraz 12 miesięcy lub 24 miesiące w przypadku pozostałych usług stacjonarnych.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem