Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Decyzja prezes General Motors, Mary Barra o wystawieniu na sprzedaż europejskiej filii koncernu jest zasadniczym zwrotem w postępowaniu Amerykanów, któryż kiedyś byli światowymi liderami.

Aktualizacja: 15.02.2017 16:44 Publikacja: 15.02.2017 16:28

Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Foto: Bloomberg

Jeśli pani prezes uda się sprzedać Opla Francuzom - a jest bardzo dużo szczegółów do uzgodnienia - to dotrzyma obietnicy przekształcenia koncernu własnymi siłami bez czekania na zewnętrzne bodźce. Sprzedaż Opla oznacza, że GM nie chce już być pierwszoplanowym graczem na wszystkich rynkach i skupia się teraz na swej sprawności zwiększania zasobów wolnej gotówki i poprawianiu swej rentowności, a nie na zwiększaniu sprzedaży samochodów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Chiny wyciągają rękę do USA przed rozmowami. Program Orka opóźniony
Biznes
Letnie wakacje priorytetem. Dokąd pojadą Polacy na urlop i jakie mają obawy?
Biznes
Donald Trump rozważa sprzedaż czerwonej Tesli – symbolu poparcia dla Elona Muska
Biznes
Oligarchowie - Unia Europejska: 0-5. Nie będzie zdejmowania sankcji
Biznes
Gigantyczne przejęcie w telekomunikacji. Hurtownik światłowodowy na zakupach