Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Decyzja prezes General Motors, Mary Barra o wystawieniu na sprzedaż europejskiej filii koncernu jest zasadniczym zwrotem w postępowaniu Amerykanów, któryż kiedyś byli światowymi liderami.

Aktualizacja: 15.02.2017 16:44 Publikacja: 15.02.2017 16:28

Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Foto: Bloomberg

Jeśli pani prezes uda się sprzedać Opla Francuzom - a jest bardzo dużo szczegółów do uzgodnienia - to dotrzyma obietnicy przekształcenia koncernu własnymi siłami bez czekania na zewnętrzne bodźce. Sprzedaż Opla oznacza, że GM nie chce już być pierwszoplanowym graczem na wszystkich rynkach i skupia się teraz na swej sprawności zwiększania zasobów wolnej gotówki i poprawianiu swej rentowności, a nie na zwiększaniu sprzedaży samochodów.

Pozostało 88% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca