Reklama
Rozwiń
Reklama

Taxi w Warszawie z elektryczną flotą

Nowy przewoźnik, Electric Taxi, odebrał 20 Nissanów LEAF. Już w marcu elektryczne samochody wyjadą na ulicę Warszawy. Przekazanie pojazdów odbyło się równolegle z podpisaniem Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji.

Aktualizacja: 02.03.2017 18:56 Publikacja: 02.03.2017 18:41

Foto: materiały prasowae

Electric Taxi do swojej floty wybrał Nissana LEAF. Samochód z akumulatorem o pojemności 30 kWh, który zapewnia zasięg do 250 km na jednym ładowaniu. Pierwsze 20 samochodów zostało przekazane 1 marca w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

- Jesteśmy dumni, że Electric Taxi wybrało Nissana, który jest pionierem i liderem globalnego rynku samochodów elektrycznych i będąc obecny na tym rynku od 6 lat ma największą wiedzę na temat zarówno produkcji aut elektrycznych, jak i potrzeb klientów. Wierzymy, że warszawiacy szybko przekonają się, że elektryczne Nissany LEAF stanowią realną alternatywę dla aut spalinowych, a do tego są ciche, komfortowe i przyjazne środowisku, a wszystkim nam zależy, by oddychać czystym powietrzem – mówił podczas przekazania kluczyków do floty Robert Prusiński, Dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE.

Jednym z ważniejszych argumentów, który przekonał Electric Taxi do wyboru tego modelu jest jego ekonomiczność. Przejechanie 100 km kosztuje około 9 zł.
- Nasza flota to tylko wyłącznie elektryczne, nowoczesne i nowe samochody, dziś odbieraliśmy pierwszą partię Nissanów LEAF, które już w marcu rozpoczynają pracę na ulicach Warszawy – mówił Zbigniew Kołodziejczyk , prezes Electric Taxi.

LEAF w 2011 r. zdobyła nagrodę Car of The Year. Jest on najczęściej kupowanym modelem elektrycznym na świecie. Do tej pory sprzedano ponad 250 tys. egzemplarzy. Wyliczono, że przejechały one łącznie 3 mld km, co przekłada się na dwukrotną odległość od Ziemi do Saturna. Dzięki LEAFom atmosfera nie musiała przyjąć 500 tys. ton dwutlenku węgla.

1 marca 2017 roku w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie podpisano także Program Elektryfikacji Motoryzacji, który ma na celu popularyzowanie pojazdów elektrycznych. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Reklama
Reklama

Według resortu energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji ładujących. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.

Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama