Aktualizacja: 28.03.2017 21:21 Publikacja: 28.03.2017 20:57
Uczestnicy debaty chwalili rząd za plan rozwoju elektromobilności, ale już jego realizację widzą w ciemnych barwach.
Foto: materiały prasowe
O rządowym planie zakładającym m.in., że po polskich drogach w 2025 r. będzie jeździło prawie 1 mln aut elektrycznych (teraz jest ich kilkaset), rozmawiali uczestnicy panelu pt. „Elektromobilność".
– Teoretycznie wszystko zmierza we właściwym kierunku. Mamy dyrektywę UE, która zobowiązuje jej państwa do rozwijania elektromobilności, mamy tzw. plan Morawieckiego, który to uwzględnia, i ostatnio mieliśmy w dużych miastach smog, który unaocznił społeczeństwu problem i zapewnił jego przyzwolenie na elektromobilność. Są też dotacje z UE oraz zadeklarowane wsparcie z Polskiego Funduszu Rozwoju oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – mówił Jerzy Baehr, partner zarządzający w kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr. Jednak, jak dodał, jawi się problem w postaci dużej liczby stron przedsięwzięcia i ich zgodnej współpracy. – Jako naród nie jesteśmy mistrzami kompromisu i budowania wielkich projektów, a tu muszą współdziałać m.in. motoryzacja, energetyka, telekomunikacja, nauka i samorządy. Obawiam się, że będzie to trudne – stwierdził.
Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie środków z KPO na Funduszu Bezpieczeństwa i Obrony. Te środki maj...
Wyzwań i wyzwań dla polskiej gospodarki nie brakuje, zwłaszcza w obecnych turbulentnych czasach. 26 maja zmierzą...
Grupa Euvic uwierzyła w Komputronika. Podpisano list intencyjny w sprawie objęcia akcji nowej emisji i odkupieni...
Jak obniżyć ceny mieszkań w Polsce, dlaczego Unia Europejska wprowadza cła na nawozy z Białorusi i Rosji oraz ja...
Posłowie do Parlamentu Europejskiego poparli w czwartek podniesienie ceł na nawozy oraz niektóre rosyjskie i bia...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas