Gość zaznaczył, że zna przykłady wielkich firm, które zniknęły z rynku bo przyszły firmy garażowe, które dane rozwiązanie zrobiły szybciej, lepiej i sprawniej. - Często klientom pokazujemy w ilu obszarach nowe rozwiązania ich podgryzają. Firmy, które uświadamiają sobie, że muszą otworzyć się na otoczenie zewnętrzne przetrwają. Pozostali nie – prognozował.
Sawin podkreślił, że The Heart skupia się na dojrzałych startupach z rozwiązaniami gotowymi do skalowania. - Często wiedzą co chcą sprzedać i jakie to może dać korzyści. Wyzwaniem jest, żeby dobrze wejść w organizację i dobrze zrozumieć wszystkie zależności dużych firm, żeby właściwie produkt tam wprowadzić. Wcześniejsze etapy pozostawiamy akceleratorom i inkubatorom – mówił.
Przyznał, że jest kilka obszarów w których Polacy są mocni. - Jednym z nich jest obszar omnichannelu - Customer Intelligence, czyli analiza dużej liczby danych o użytkownikach pod kątem marketingu. Inaczej mówiąc zrozumienie zachowań klientów, naturalnych przyzwyczajeń i zbieranie dużej ilości danych, które zostawiamy w każdej minucie – tłumaczył.
- Drugi kierunek to drony i systemy monitoringu – wyliczał.
- Coraz ciekawsze rozwiązania widzimy też w dziedzinie zdrowia i telemedycyny – dodał.
Podkreślił, że wyznacznikiem tego, czy jest obecnie trwa tylko „moda na startupy”, czy jest to coś trwałego są udane wdrożenia.