W środę rusza program "Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand". Zawiera on 12 branżowych programów promocji. PAIH zajmuje się 9 z nich. - Np. branżą meblarską, jachtów i łodzi rekreacyjnych, budowy i wykończania budowli, kosmetyków, mody polskiej połączonej z biżuterią, części samochodowe i lotnicze, biotechnologia i farmacja czy sprzęt medyczny – wyliczał Zawadzki.
Przyznał, że jachty to jedna z niewielu branż, gdzie produkcja idzie prawie w całości na eksport. - 90 parę proc. produkcji jest kierowanych na eksport. To ciekawy przypadek, bo mamy promować polskich przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Mają to być działania mające wprowadzić ich na rynki zagraniczne, a tu mamy branżę w której większość z nich już te rynki dobrze zna – mówił gość.
Program to blisko 100 imprez targowych realizowanych do końca 2019 r.
- Ten program ma 2 filary. Jednym z nich jest filar poddziałania 3.3.3 realizowany przez PARP, który opiera się na dofinansowaniu przedsiębiorców do działań prowadzonych m.in. na targach zagranicznych (Go to Brand). Drugi to program, o którym dzisiaj mówimy, to realizacja działań głównie poprzez stoisko informacyjno-promocyjne polskiej branży na targach zagranicznych. Stoisko nie przewiduje udziału przedsiębiorców w charakterze wystawców, natomiast ma być miejscem z którego przedsiębiorcy mogą skorzystać na szereg różnych sposobów - tłumaczył Zawadzki.