Światowe centrum cyberbezpieczeństwa HSBC w Polsce

HSBC, największy bank w Europie, otwiera w Krakowie centrum ds. cyberbezpieczeństwa zajmujące się monitorowanie aktywności i wykrywanie zagrożeń w skali globalnej.

Publikacja: 04.06.2018 15:28

Światowe centrum cyberbezpieczeństwa HSBC w Polsce

Foto: Bloomberg

Centrum, dzięki wykorzystaniu kombinacji ludzkiej i sztucznej inteligencji, ma chronić Grupę HSBC i klientów tej instytucji przed cyberatakami. Zespół nowo powstającej jednostki ma liczyć 50 pracowników, od początkujących analityków po doświadczonych menedżerów. Dołączą oni do grona ekspertów ds. IT zatrudnionych przez HSBC w Krakowie, składającego się już z około 600 osób. 

Polska w ostatnich latach staje się jednym z ulubionych rynków przez instytucje finansowe rozwijające tu centra usług finansowych (ośrodki operacyjne, back office). Jednym z głównych argumentów jest dostęp do dobrze wykształconych kadr (informatyków, finansistów, ekonomistów), niższe niż na Zachodzie koszty pracy i bliskość geograficzna.

- Krakowskie uczelnie sprawiają, że miasto to jest oczywistym wyborem dla instytucji, której zależy na pozyskaniu utalentowanych profesjonalistów z zakresu IT. HSBC zatrudnia już kilkuset specjalistów od technologii w naszym globalnym centrum usług w stolicy Małopolski i mamy bardzo poważne plany dotyczące dalszego zwiększania naszej obecności na lokalnym rynku w tym obszarze – mówi T.J. Campana, globalny szef operacji w zakresie cyberbezpieczeństwa w Grupie HSBC.

Jego zdaniem, cyberprzestępczość jest rosnącym zagrożeniem dla całej globalnej gospodarki, w tym dla sektora finansowego. - Ataki stają się coraz częstsze, a przestępcy korzystają z coraz bardziej wyrafinowanych narzędzi oraz ze wsparcia zorganizowanych grup przestępczych i cyberterrotystów. HSBC traktuje to zagrożenie i swoją rolę w obronie banku i naszych klientów przed cyberprzestępczością bardzo poważnie – dodaje T.J. Campana.

Globalne centrum ds. cyberbezpieczeństwa będzie działało w ramach globalnego centrum usług HSBC z siedzibą w Krakowie przy ul. Kapelanka 42A. Świadczy ono usługi (z zakresu m.in. IT, finansów, modeli zarządzania ryzykiem, operacji, zarządzania projektami) na rzecz spółek z Grupy HSBC z 27 krajów i jest jednym z najdłużej funkcjonujących centrów usług stworzonych przez kapitał zagraniczny w Polsce (powstało w 2007 roku). Nowo powstający zespół to kolejna jednostka o międzynarodowym zasięgu działalności stworzona w 2018 roku w polskich strukturach HSBC. W ostatnim czasie, w Warszawie, postał „CEE-China Desk”, którego celem jest wspieranie klientów korporacyjnych i instytycjonalnych banku w rozwoju współpracy biznesowej na linii Europa Środkowo-Wschodnia – Chiny.

- HSBC ma ambitne plany dotyczące zatrudniania ekspertów ds. IT w Polsce. Osoby zainteresowane pracą w pionie technologii naszego globalnego centrum usług w Krakowie, a w szczególności w globalnym centrum ds. cyberbezpieczeństwa, zapraszamy do kontaktu z nami – zapowiada Johnny Dadoun, dyrektor ds. informatycznych na kilkanaście rynków europejskich i szef pionu technologii w HSBC Service Delivery w Krakowie.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia
Banki
Kolejna awaria w największym polskim banku w ciągu dwóch dni
Banki
Bank centralny Rosji wspomaga wojnę Putina
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
Click to Pay podbija polski rynek - Mastercard rozszerza nowy standard płatności kartą w internecie