W listopadzie liczba użytkowników bankowości mobilnej BZ WBK była o 91 proc. wyższa niż rok wcześniej. To najwyższa dynamika przyrostu mobilnych klientów w kraju. Obecnie z serwisu BZWBK24 Mobile korzysta już 454 tys. osób. Więcej mobilnych klientów mają tylko PKO BP (536 tys.) i Pekao (531,8 tys.). – Tak duży wzrost to efekt migracji klientów przejętego Kredyt Banku – wyjaśnia Tomasz Niewiedział, dyrektor obszaru bankowości mobilnej i internetowej BZ WBK.
Z najnowszych danych spółki z grupy hiszpańskiego Banco Santander wynika, że w III kwartale polscy użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych wykonali aż 625 tys. transakcji online, czyli o 293 proc. więcej niż przed rokiem. A to – jak przekonują w spółce – dopiero początek. Jak zapowiada Tomasz Niewiedział, celem najbliższych tygodni jest poszerzenie grona m-klientów do 0,5 mln osób. A potem? – Mamy ambicję, by do końca przyszłego roku mieć już 1 mln użytkowników bankowości mobilnej – podkreśla. Jego zdaniem pod koniec 2015 roku realne jest osiągnięcie przez BZ WBK 2 mln transakcji wykonanych kwartalnie za pośrednictwem zarówno smartfonów, jak i tabletów.
W zrealizowaniu celu ma pomóc uruchomienie w tym tygodniu aplikacji na tablety, dzięki której możliwe będzie korzystanie z usługi bankowości BZWBK24 Mobile, w tym m.in. kontakt z doradcą online, czy to za pomocą czatu, czy rozmowy audio lub wideo. – Korzystając z aplikacji, użytkownik może zawnioskować o limit na koncie lub go zwiększyć. Może również w ciągu 60 sekund otrzymać kredyt – wyjaśnia Niewiedział. Jak dodaje, 97 proc. niegotówkowych działań wykonywanych jest online. – Dziś większość produktów kredytowych sprzedawanych jest w oddziałach, ale chcemy, by klienci kupowali coraz więcej tych wysokomarżowych produktów online – zaznacza.
Szacuje się, że co piąty klient banku korzysta z bankowości internetowej w smartfonie. Około 100 tys. klientów BZ WBK robi to na tablecie. Z bankowości online korzysta łącznie 1,7 mln klientów spółki.