Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyniki finansowe Getin Holdingu w 2 kw. 2016 r.

Zysk netto grupy z działalności kontynuowanej i zaniechanej w II kwartale wyniósł 168 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 38,9 mln zł. Dodatni wynik netto zanotowały spółki grupy we wszystkich krajach.

Publikacja: 12.08.2016 11:04

Wpływ na wyniki miała sprzedaż spółki GetBack. Wynik brutto na tej transakcji wyniósł 249,2 mln zł. Wynik odsetkowy w II kwartale wyniósł 193,5 mln zł, czyli wzrósł 55,8 proc. rdr, a wynik prowizyjny wyniósł 94,2 mln zł, czyli spadł 22,2 proc. rdr.

- Odnotowaliśmy pozytywny wynik netto we wszystkich krajach, w których prowadzimy działalność biznesową. Znacząca poprawa rentowności to efekt przede wszystkim intensywnych działań związanych z reorganizacją zagranicznej aktywności Holdingu, jak również pewnej poprawy sytuacji makroekonomicznej w krajach Europy Wschodniej. Wynik w Rumunii, w Rosji, na Ukrainie oraz na Białorusi, pozwala z umiarkowanym optymizmem patrzeć na nadchodzące miesiące – mówi Piotr Kaczmarek, prezes Getin Holding. - Znaczący jest również wzrost aktywności Grupy Getin Holding na rynku M&A, co widoczne było poprzez transakcję sprzedaży spółki GetBack, efekt której jest znaczący w półrocznych wynikach - dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama