Deutsche Bank PBC chce także inwestować w swoją sieć sprzedaży. Dziś ma 68 oddziałów, na koniec tego roku ma ich być 88, a na koniec 2009 r. – ponad 100. Zwiększy się także liczba sprzedawców produktów bankowych. Dziś dla DB PBC pracuje 238 takich sprzedawców, a w ciągu tego roku przybędzie ich ponad 60.

Dokładnie rok temu wystartowała nowa sieć placówek banku – db kredyt (w tych oddziałach można wziąć kredyty konsumenckie). – Bank ten ma już 56 tys. klientów. Średnia wartość kredytu wynosi 9 tys. zł. Mamy już 69 specjalnych placówek, na koniec roku będzie ich 120 – mówi Piotr Królikowski, członek zarządu banku. Dodaje, że w tej sieci pojawią się w tym roku nowe produkty, m.in. depozyty czy karty kredytowe. Bank będzie także chciał budować sieć placówek partnerskich.

Niemiecki Deutsche Bank cały czas skupuje akcje polskiego banku od mniejszościowych akcjonariuszy. Ma już ich 99,73 proc. W Polsce działa jeszcze inny bank z logo DB, który zajmuje się obsługą przedsiębiorstw. Czy należące do niemieckiej grupy banki się połączą? – Nic w tej sprawie się nie dzieje, nie zapadła żadna decyzja. Chociaż logika wskazywałaby, żeby banki połączyć – mówi Marek Kulczycki, prezes Deutsche Bank PBC.Zysk netto spółki za 2007 r. wyniósł 37 mln zł, w 2006 r. – 4 mln zł. Aktywa zwiększyły się z 5 mld zł w 2006 r. do 8 mld zł na koniec tego roku. Współczynnik wypłacalności spadł zaś z 13,9 do 11 proc. Marek Kulczycki twierdzi, że w tym roku bank będzie musiał być dokapitalizowany. – Przydałoby nam się 200 mln zł – mówi prezes Deutsche Bank PBC.