Reklama

Getin Holding zamierza kupić dom maklerski

Getin Holding zamierza kupić Dom Maklerski Polonia Net z Krakowa. Wyda na to kilkanaście milionów złotych.

Publikacja: 07.03.2008 03:35

– Plany dotyczące spółki podamy po sfinalizowaniu zakupu – mówi „Rz” Krzysztof Rosiński, prezes Getin Holdingu. – Brakowało nam tego typu spółki w grupie.

O tym, że grupa należąca do biznesmena Leszka Czarneckiego myśli o kupnie biura maklerskiego, było wiadomo już od dłuższego czasu. Wczoraj spółka ogłosiła, że zawarła warunkowe umowy nabycia akcji krakowskiej spółki Dom Maklerski Polonia. Umowa zakłada przejęcie 64 proc. udziałów w spółce. Na podstawie opublikowanego komunikatu można wnioskować, że wartość całego domu maklerskiego to kilkanaście milionów złotych.

Docelowo Getin wraz z partnerami, którzy mają zarządzać domem, chce mieć 100 proc. akcji. Giełdowy holding jest w trakcie zawierania kolejnych umów z akcjonariuszami DM Polonia Net. Największe pakiety akcji sprzedali już Jacek Panikowski, Maria Dobrowolska i Bogdan Czeredys. Pozostałe udziały również należą do osób fizycznych.

To nie pierwsza inwestycja właściciela Getinu Leszka Czarneckiego w dom maklerski. Ma on już 20 proc. udziałów w DM Mercurius.

– Obecnie mamy inną koncepcję działania niż Dom Maklerski Polonia Net – mówi Michał Kowalczewski, szef DM Mercurius. Firma koncentruje się przede wszystkim na pierwotnym obrocie papierami wartościowymi. DM Polonia Net pośredniczy głównie w obrocie na rynku wtórnym. Możliwe jednak, że rozszerzy działalność.

Reklama
Reklama

DM Polonia Net był jednym z pierwszych niebankowych biur maklerskich. Rozpoczął działalność w 1994 r.

Banki
Ostatni amerykański bank żegna Rosję. Kiedyś był na tym rynku gigantem
Banki
Twórca Revoluta: Nie jesteśmy portfelem cyfrowym. Budujemy globalny bank przyszłości
Banki
FOR: podwyżka CIT dla banków zaszkodzi Polakom
Banki
Kiedy bank musi oddać pieniądze po cyberataku? Rozstrzygnięcie sporu coraz bliżej
Materiał Partnera
Cała naprzód! Strategia mBanku 2026–2030: ambitny kurs na wzrost, relacje i odpowiedzialność
Reklama
Reklama