Błąd systemu MultiBanku spowodował, że część przelewów zlecanych przez klientów tego banku między 8 a 11 sierpnia nie została zrealizowana. W polu odbiorcy pojawiały się bowiem dane nadawcy. To spowodowało, że część banków, do których były one kierowane, zwróciło je z powrotem.
– Większość przelewów dotarła na rachunki odbiorców – przekonuje Mateusz Żelechowski z MultiBanku. – Problem dotyczy około 1,2 proc., czyli tysiąca przelewów realizowanych w poniedziałek 11 sierpnia.
Dodaje, że usterka systemu została wykryta i naprawiona, a do każdego klienta, który w tych dniach wykonywał przelewy, wysłano specjalny komunikat w systemie transakcyjnym. Natomiast osoby, których przelewy zostały odrzucone, są dodatkowo informowane o tym fakcie telefonicznie przez konsultantów banku. Problem nie dotyczy przelewów do ZUS oraz poleceń zapłaty, które w całości zostały zrealizowane poprawnie.
Klienci, którzy padli ofiarą awarii systemu muszą powtórnie zlecić przelewy, ponieważ bank nie ma prawa wykonać takiej operacji. MultiBank zapowiada, że zwróci opłaty za ponowne wykonanie transakcji i ewentualne dodatkowe koszty, które poniosą klienci w wyniku opóźnienia w realizacji przelewów.
1000 przelewów zleconych w weekend przez klientów Multibanku nie trafiło na konta odbiorców