Reklama
Rozwiń
Reklama

Błąd w systemie transakcyjnym MultiBanku

W wyniku awarii systemu MultiBanku część przelewów zleconych przez jego klientów nie dotarła na rachunki odbiorców

Publikacja: 14.08.2008 07:06

Błąd w systemie transakcyjnym MultiBanku

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

Błąd systemu MultiBanku spowodował, że część przelewów zlecanych przez klientów tego banku między 8 a 11 sierpnia nie została zrealizowana. W polu odbiorcy pojawiały się bowiem dane nadawcy. To spowodowało, że część banków, do których były one kierowane, zwróciło je z powrotem.

– Większość przelewów dotarła na rachunki odbiorców – przekonuje Mateusz Żelechowski z MultiBanku. – Problem dotyczy około 1,2 proc., czyli tysiąca przelewów realizowanych w poniedziałek 11 sierpnia.

Dodaje, że usterka systemu została wykryta i naprawiona, a do każdego klienta, który w tych dniach wykonywał przelewy, wysłano specjalny komunikat w systemie transakcyjnym. Natomiast osoby, których przelewy zostały odrzucone, są dodatkowo informowane o tym fakcie telefonicznie przez konsultantów banku. Problem nie dotyczy przelewów do ZUS oraz poleceń zapłaty, które w całości zostały zrealizowane poprawnie.

Klienci, którzy padli ofiarą awarii systemu muszą powtórnie zlecić przelewy, ponieważ bank nie ma prawa wykonać takiej operacji. MultiBank zapowiada, że zwróci opłaty za ponowne wykonanie transakcji i ewentualne dodatkowe koszty, które poniosą klienci w wyniku opóźnienia w realizacji przelewów.

1000 przelewów zleconych w weekend przez klientów Multibanku nie trafiło na konta odbiorców

Reklama
Reklama

– Osoby, które wskutek usterki spóźniły się z terminowym wypełnieniem swoich zobowiązań, np. opłaceniem raty kredytu czy opłat za rachunki i poniosą związane z tym koszty, proszone są o składanie reklamacji w placówce banku lub przez multilinię, wówczas bank pokryje ewentualne straty klientów wynikające np. z karnych odsetek za zwłokę – zapewnia Mateusz Żelechowski. W ostatni weekend bank wprowadzał zmiany w systemie transakcyjnym, poszerzając jego funkcjonalność.

Niedawno drugą w tym roku awarię miał system Visa. W jej wyniku część klientów posiadających karty tej organizacji miała podwójnie zaksięgowane transakcje wypłat z bankomatów.

Kilka dni temu miała miejsce awaria części bankomatów Pekao, które przestały rozpoznawać swoich klientów i naliczały im prowizje za wypłaty z bankomatu.

Błąd systemu MultiBanku spowodował, że część przelewów zlecanych przez klientów tego banku między 8 a 11 sierpnia nie została zrealizowana. W polu odbiorcy pojawiały się bowiem dane nadawcy. To spowodowało, że część banków, do których były one kierowane, zwróciło je z powrotem.

– Większość przelewów dotarła na rachunki odbiorców – przekonuje Mateusz Żelechowski z MultiBanku. – Problem dotyczy około 1,2 proc., czyli tysiąca przelewów realizowanych w poniedziałek 11 sierpnia.

Reklama
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama