– Projektując aplikację PeoPay, opieraliśmy się na doświadczeniach i potrzebach naszych klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor biura projektów strategicznych w pionie bankowości detalicznej Banku Pekao. – Zyskali więc szybki dostęp do podstawowych funkcji aplikacji: salda rachunku, historii transakcji oraz przelewów. Przed zalogowaniem się widzą procentowe saldo rachunku – dodaje Zborowski.
PeoPay oferuje także możliwość logowania się oraz autoryzacji przelewów i płatności internetowych do kwoty 200 zł za pomocą biometrii. Powyżej tej kwoty transakcję należy autoryzować kodem PIN.
Prostsze jest również płacenie za granicą. Klient, który zasili odpowiednią kwotą rachunki walutowe (w euro, dolarze, funcie lub franku szwajcarskim) podpięte pod konto złotowe, może za granicą płacić zbliżeniowo telefonem bez konieczności podawania kodów czy logowania się do bankowości elektronicznej. Aplikacja sama rozpozna walutę transakcji i pobierze pieniądze z wybranego rachunku. Bez dodatkowych opłat i prowizji za przewalutowanie.
Płacąc zaś za zakupy w internecie, również nie trzeba się logować do bankowości internetowej czy przepisywać danych z karty. Wystarczy potwierdzenie płatności odciskiem palca lub kodem PIN.
Użytkownicy PeoPay mogą także skanować numery rachunków z faktur. Nie tracą dzięki temu czasu na przepisywanie ich do systemu.