Reklama

Bank Pekao z nową aplikacją mobilną

Spółka wprowadziła aplikację PeoPay, która daje możliwość zatwierdzania płatności odciskiem palca, płacenia za granicą w czterech różnych walutach oraz wykonywania płatności za zakupy w internecie bezpośrednio przez telefon.

Publikacja: 11.10.2017 20:01

Bank Pekao z nową aplikacją mobilną

Foto: Bloomberg

– Projektując aplikację PeoPay, opieraliśmy się na doświadczeniach i potrzebach naszych klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor biura projektów strategicznych w pionie bankowości detalicznej Banku Pekao. – Zyskali więc szybki dostęp do podstawowych funkcji aplikacji: salda rachunku, historii transakcji oraz przelewów. Przed zalogowaniem się widzą procentowe saldo rachunku – dodaje Zborowski.

PeoPay oferuje także możliwość logowania się oraz autoryzacji przelewów i płatności internetowych do kwoty 200 zł za pomocą biometrii. Powyżej tej kwoty transakcję należy autoryzować kodem PIN.

Prostsze jest również płacenie za granicą. Klient, który zasili odpowiednią kwotą rachunki walutowe (w euro, dolarze, funcie lub franku szwajcarskim) podpięte pod konto złotowe, może za granicą płacić zbliżeniowo telefonem bez konieczności podawania kodów czy logowania się do bankowości elektronicznej. Aplikacja sama rozpozna walutę transakcji i pobierze pieniądze z wybranego rachunku. Bez dodatkowych opłat i prowizji za przewalutowanie.

Płacąc zaś za zakupy w internecie, również nie trzeba się logować do bankowości internetowej czy przepisywać danych z karty. Wystarczy potwierdzenie płatności odciskiem palca lub kodem PIN.

Użytkownicy PeoPay mogą także skanować numery rachunków z faktur. Nie tracą dzięki temu czasu na przepisywanie ich do systemu.

Reklama
Reklama

Aplikacja jest przejrzysta i pozwala na pełną kontrolę wydatków dzięki ich graficznej prezentacji. W części transakcyjnej klient może m.in. wykonywać przelewy (w tym do ZUS i Urzędu Skarbowego), zakładać i zamykać lokaty, spłacać karty kredytowe i rozkładać ich zadłużenie na raty oraz w kilka sekund zasilić rachunek spersonalizowaną pożyczką.

Nowa aplikacja działa w technologii hybrydowej, co pozwala bankowi na szybkie wprowadzanie zmian wynikających z postępu technologicznego, bez konieczności tworzenia nowych wersji. Dostępna jest na telefony z systemami Android i iOS.

Dotychczasowa aplikacja Pekao24 będzie działać do końca roku. Po tym czasie wszyscy użytkownicy bankowości mobilnej Pekao mają używać PeoPay.

– Projektując aplikację PeoPay, opieraliśmy się na doświadczeniach i potrzebach naszych klientów – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor biura projektów strategicznych w pionie bankowości detalicznej Banku Pekao. – Zyskali więc szybki dostęp do podstawowych funkcji aplikacji: salda rachunku, historii transakcji oraz przelewów. Przed zalogowaniem się widzą procentowe saldo rachunku – dodaje Zborowski.

PeoPay oferuje także możliwość logowania się oraz autoryzacji przelewów i płatności internetowych do kwoty 200 zł za pomocą biometrii. Powyżej tej kwoty transakcję należy autoryzować kodem PIN.

Reklama
Banki
PKO BP liczy na dwucyfrowy wzrost inwestycji w drugiej połowie roku
Banki
PKO BP zarobił więcej od oczekiwań i pobił swój rekord
Banki
BNP Paribas zaskoczył rynek. Kwartalny zysk blisko rekordu
Banki
Powrót Fannie i Freddie na giełdę? Prywatyzacyjne plany Trumpa
Banki
Tajlandia odwraca się od Kremla. Konta bankowe niedostępne dla Rosjan
Reklama
Reklama