fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne: Złożenie reklamacji nie zwalnia z płatności

Abonent, który kwestionuje część należności z faktury, nie może czuć się zwolniony z obowiązku zapłaty pozostałej kwoty
Z przepisów nie wynika, czy abonent, który składa reklamację, może wstrzymać się z płatnościami. Co prawda niektóre firmy telekomunikacyjne  przewidują taką możliwość w swoich regulaminach świadczenia usług, jednak nie jest to regułą.Jak ma postąpić abonent, gdy ma zastrzeżenia dotyczące np. kwoty wskazanej na fakturze? Powinien złożyć reklamację (ma na to rok od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłową kwotę należności). Wcześniej może wystąpić z żądaniem szczegółowego wykazu połączeń (tzw. billing). Musi jednak pamiętać, że za jego sporządzenie operator ma prawo pobrać opłatę (powinien jednak ją zwrócić, gdy uzna  reklamację).To, że abonent decyduje się na reklamację, nie zwalnia go jednak z obowiązku zapłaty należności, których nie kwestionuje. Jeśli zatem otrzyma fakturę np. na 350 zł, a kwestionuje jedynie część związaną z np. kwotą 50 zł, powinien zapłacić pozostałe 300 zł.Nieopłacenie kwoty z faktury, kt...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA