fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Poradniki

Procedura po nowemu

Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski
Od 22 września 2009 r. auta sprowadzane z państw UE nie muszą już przechodzić pierwszych badań technicznych w Polsce
Poprawkę wymusił [b]wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 5 czerwca 2008 [/b]r. Chodziło o to, że wprowadzając wymóg badania technicznego aut używanych i sprowadzanych z zagranicy (i tam zarejestrowanych) przed ich pierwszą rejestracją w Polsce, złamaliśmy unijne zasady i prawo.
Za sprawą noweli kodeksu drogowego doszło też do podziału stacji kontroli pojazdów na podstawowe i okręgowe. Pierwsze zajmują się badaniami technicznymi mniejszych aut (do 3,5 tony). Drugie badają okresowo wszystkie pojazdy. Tylko stacjom okręgowym wolno przeprowadzać badania techniczne autobusów, pojazdów przeznaczonych do przewozu towarów niebezpiecznych, a także pojazdów zabytkowych. Badania okresowe przeprowadza się co do zasady corocznie, a częściej np. po wypadku.
Zmieniły się także reguły badań dodatkowych. Obejmują one pojazdy, które wzbudzą u kontrolującego wątpliwości natury technicznej, np. że zagrażają bezpieczeństwu, zatruwają otoczenie bądź uczestniczyły w wypadku drogowym.
[b]Również 22 września wszedł w życie przepis, który pozwolił na ponowną rejestrację w Polsce pojazdu wywiezionego za granicę, który następnie wrócił do kraju.[/b] O dopisanie takiej regulacji do kodeksu upominali się rodacy, którzy wyjeżdżając na kontrakty do innych państw, chcieli zabrać ze sobą samochody i musieli je w Polsce wyrejestrować. Wcześniej nie mieli po co przywozić ich do kraju, bo wydziały komunikacji odmawiały ich ponownej rejestracji.
[b] [i] Więcej tekstów w poradniku [link=http://www.rp.pl/temat/431782.html]Rejestrujemy auto[/link].[/i][/b]
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA