fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

  • 24.04.2019

Niejasne widoki z pochylni

Dzięki budowie statków i łodzi w regionie zachodniopomorskim pracę ma około 12 tysięcy osób. W samym Szczecinie firmy z sektora okrętowego zatrudniają 10 tysięcy pracowników
Budowa i remonty statków to nie tylko w stolicy regionu, ale w całym Zachodniopomorskiem najpoważniejsza część przemysłu. Od kilku lat sektor ten przeżywa jednak poważne kłopoty wywołane bankructwem największej i najstarszej Stoczni Szczecińskiej w 2002 roku. Problemy związane z upadłością tej spółki do dziś nie zostały zlikwidowane, a dotknęły wielu przedsiębiorców z branży. Najpierw nie mogli doczekać się zapłaty za swoje usługi, a później musieli szukać nowych rynków zbytu.Żeby utrzymać miejsca pracy, w 2002 roku państwo powołało spółkę Stocznia Szczecińska Nowa, wykorzystującą majątek zbankrutowanej poprzedniczki. Pięcioletnie zaangażowanie się państwa w ratowanie miejsc pracy i produkcji nie przyniosło rezultatów.[b]Niekoniecznie muszą być statki[/b]Na skutek interwencji Komisji Europejskiej, która utrzymywanie przedsiębiorstwa przez państwo uważa za sprzeczne z ideami swobodnej konkurencji, do końca czerwca szczecińska stocznia po...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA