Istnieje szereg zagrożeń, które należy przezwyciężyć, aby wdrożyć i utrzymać skuteczny system płatności. Wystarczy pomyśleć o liczbie codziennych transakcji, powiązaniach sieci na całym świecie, sprzedaży transgranicznej czy obecności w wielu kanałach styku z klientem. W świecie, w którym pieniądze są tak „rozproszone", musimy wiedzieć, jak osiągać cele we właściwy sposób i zapewnić bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji przy jednoczesnym zagwarantowaniu płynnego doświadczenia użytkownika. Obecnie mamy do czynienia z szerokim ekosystemem – to już nie tylko placówki fizyczne czy witryny internetowe, ale wszystkie nowe kanały sprzedaży i personalizowane funkcje. Co ważne, klienci wydają zazwyczaj o 40 proc. więcej, gdy dokonują zakupów w więcej niż jednym kanale. Całość musi być więc połączona.
Wykryć bota, dostrzec trend
Nowocześni dostawcy płatności zapewniają dostęp do holistycznego systemu z minimalną ilością zakłóceń i przerw, robiąc to w bezpieczny sposób. Głównym celem jest ułatwienie życia przedsiębiorcom i zyskanie ich zaufania, będącego podstawą wspólnego rozwoju. Właściwy partner w dziedzinie płatności powinien dysponować zestawem narzędzi opartych na danych zapobiegających oszustwom. Na przykład coraz bardziej widoczna staje się aktywność testerów kart, którzy wykorzystują boty lub skrypty. Odpowiedni system może ich jednak łatwo zidentyfikować, m.in. poprzez wykrycie nieprawidłowości w transakcjach poddanych analizie w niewielkim przedziale czasowym. Dzięki dodatkowym danym i elastycznemu systemowi ryzyka firmy są w stanie wykorzystać dokładniejsze profile kupujących, aby zrozumieć ich regularne zachowania i to, jak różnią się one po przejęciu konta przez niepożądaną osobę. Aby stworzyć stabilny kontekst, w czasie rzeczywistym, brane są pod uwagę setki powiązanych ze sobą parametrów, nawet jeśli kupujący zmieni urządzenie, sieć lub tożsamość. W ten sposób płatność nie jest postrzegana jedynie w kategoriach liczbowych. Zamiast tego łatwe do dostrzeżenia stają się wzorce, zachowania i charakter samych kupujących.
Dokładnie w tym celu sprofilowano strategię Unified Commerce – im więcej informacji i wniosków pochodzących z danych każdego kanału sprzedaży, tym lepsze decyzje strategiczne są w stanie podjąć właściciele firm. Dzięki połączeniu wszystkich danych transakcyjnych w jednej platformie płatniczej możliwe jest m.in. dostrzeżenie trendów, zidentyfikowanie powracających klientów, stworzenie spersonalizowanych programów lojalnościowych oraz poznanie preferencji kupujących (niezależnie od tego, czy chodzi o lokalizację sklepu, czy o ulubione metody płatności). Właściciele zyskują też przewagę w przewidywaniu i powstrzymywaniu oszustw oraz zaplecze informacyjne dotyczące środowiska ryzyka, pozwalające na szybkie wykrycie anomalii. Niezachwiane bezpieczeństwo, bogactwo danych konsumenckich i globalna ekspertyza to podstawy skutecznego rozwoju w bezpiecznym środowisku.
Klient w sercu biznesu
Sektor płatności jest niewątpliwie jednym z obszarów, które są rewolucjonizowane przy udziale technologii, jednak teraz jest najlepszy czas, aby wprowadzić przyszłość transakcji w życie. Najlepsze warunki dla innowacji pojawiają się wtedy, gdy nakreśla się faktyczna potrzeba klienta, uwidacznia się pewnego rodzaju tarcie w systemie i gdy technologie są w stanie wyeliminować niektóre z tych czynników. Tak długo, jak klienci są utrzymywani w samym sercu biznesu, a firma przygotowana jest do podążania za nimi i wykazuje otwartość na zmiany, możliwości wynikające ze współpracy z partnerem mogą zostać wykorzystane. Wszystko to prowadzi do szerszej propozycji wyjątkowych doświadczeń zakupowych, które obecnie są na wagę złota.
materiał partnera