Polskiej chemii pomogą nowoczesne laboratoria

Krajowe zakłady chemiczne rozbudowują swoje działy badawczo-rozwojowe. Pozwoli im to wprowadzać na rynek specjalistyczne produkty i gonić światową konkuren...

Globalni gracze szykują rewolucyjne projekty

Międzynarodowe firmy chemiczne coraz większą uwagę zwracają na ochronę środowiska i w tym obszarze pracują nad przełomowymi projektami. Mają one pomóc m.in...

Daleko do zaawansowanego poziomu informatyzacji

Firmy często odsuwają inwestycje informatyczne na plan dalszy – mówi Aneta Jarczyńska, product marketing manager w Sage.

Ta branża nie jest łatwym partnerem

Ubiegły rok był dość trudny dla firm z branży chemicznej, głównie ze względu na znaczący wzrost kosztów surowców i energii, przy jednoczesnej niewielkiej p...

Na ręce patrzy cały glob

Jeżeli firma tworzy produkty powodujące zagrożenie, może być pewna, że czekają ją poważne kłopoty.

Ważny recykling i nowe materiały

Producenci opakowań z tworzyw sztucznych muszą coraz większą uwagę zwracać na trendy i innowacje związane z ochroną środowiska naturalnego.

Gdy opakowania stają się odpadami, pojawia się problem

Chroniąc przyrodę, musimy ograniczać odpady z tworzyw, a nie racjonalne wykorzystanie samych tworzyw – mówi Tadeusz Nowicki, prezes Polskiego Związku Przet...

Innowacji jest coraz więcej i wciąż będzie ich przybywać

Nowe technologie pozwalają przede wszystkim obniżać koszty produkcji, co jest ważne szczególnie dziś, gdy rosną nie tylko ceny surowców, ale i wynagrodzenia.

Preferencje klientów i dobre wzornictwo decydują o sukcesie

Innowacje w opakowaniach ze szkła często wynikają z rosnącej roli osobistych potrzeb konsumentów i konieczności podkreślenia wyjątkowości produktu.

Kluczowe znaczenie odgrywają trendy związane z ekologią

Producenci opakowań z metalu muszą dbać, by wpływ ich wyrobów wywierany na środowisko naturalne był jak najmniejszy, co wymuszają również sami konsumenci.

Działy HR muszą zmienić mentalność

Rewolucja w działach HR dotyczy przede wszystkim przeniesienia środka ciężkości z administracji do zarządzania personelem ludzkim - mówi Piotr Ciski, preze...

Sklepy też sięgają po technologie

Choć zakupy spożywcze nie kojarzą się może konsumentom z doświadczaniem innowacji, to firmy muszą, w ślad za globalnymi potentatami, w nie inwestować.

Amerykańsko-chińska wojna na nowości nabiera tempa

Amazon z USA i chiński Alibaba to nie tylko liderzy sprzedaży internetowej. Firmy te skutecznie rozwijają się również, jeśli chodzi o stacjonarne placówki,...

Polacy dość wolno przechodzą na zakupy spożywcze online

Do kupowania w sieci przekonała się już większość konsumentów, ale sektor spożywczy w tym kanale przyjmuje się opornie. To się jednak zmienia.

Magazyny też stawiają na nowości

Innowacje w branży FMCG są wdrażane nie tylko w hali sprzedażowej. Także obiekty magazynowe stawiają na coraz nowsze rozwiązania.

Technika pomaga dotrzeć do klientów i spełnić oczekiwania

Z roku na rok rośnie przekonanie firm o konieczności inwestowania w nowe technologie – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w...

Roboty już pomagają w prowadzeniu sklepów

Co roku targi elektroniki użytkowej nie mogą się obyć bez kolejnych prezentacji automatów do pracy w handlu. Są już pierwsze wdrożenia i będzie ich coraz w...

Bez technologii trudno zadbać o bezpieczeństwo produktu

Komisja Europejska poprzez Dyrekcję Generalną ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności planuje w tym roku przeprowadzenie ponad 211 audytów i innych kontroli...

Jesteśmy świadkami cichej rewolucji

Nie oszukujmy się: to, że będziemy mieli automatyczne sklepy w branży FMCG, jest kwestią jeszcze dosyć dalekiej przyszłości.

Kluczową wartością jest człowiek

Eksperci na całym świecie rozważają wpływ sztucznej inteligencji na branżę HR, poszukują nowoczesnych rozwiązań zwiększających efektywność systemów kadrowy...